Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
04. oktober 2012 - 14:11 Der er 13 kommentarer

Læs al ram i windows - 'udspionere' kørende windowsprogrammer'

Jeg vil gerne lave et program som skal kunne læse enhver adresse i ram, så jeg kan 'udspionere' kørende windowsprogrammer.

Nogen der kender noget open source som kan løse det problem?

Fx i et spil, så kan man finde ud af hvilke adresser/variabler som indeholder antal liv, guldmønter etc. og så lave et lille program som giver ekstra liv m.m. - eller man kan søge efter spyware.

jeg vil gerne kunne læse og identificere variable i kørende programmer, behøver ikke kunne ændre dem i første omgang.

Jeg er helt blank med hensyn til programmering af windows7, men vil tro der må være noget c++ kode et sted. Alternativt hellere et bibliotek i java eller php som jeg er bedre til.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2012 - 14:18 #1
windows er opbygget, så det ene program ikke har adgang til andre kørende programmers hukommelse.

Og du skal være ret skrap til maskinkode for at finde pladsen. Helt tilbage i commodore's tid (R.I.P.) kunne man peek (se) og poke (skrive) i ram.
Avatar billede lclemens Nybegynder
04. oktober 2012 - 14:40 #2
Det er ingen sag at læse hukommelsen fra andre applikationer. Det gøres gennem API-kald.

Hvis du gogler søgeord i stil med "game hacking", "cheat engine", "game trainer" så får du sikkert en masse gode idéer.
Avatar billede lclemens Nybegynder
04. oktober 2012 - 14:42 #3
Avatar billede chalde Seniormester
04. oktober 2012 - 16:35 #4
Som #2 er inde på findes der mange ved en googlesøgning. Flere af dem kan også skrive ændre i aktive processer. f.eks: http://cheatengine.org/aboutce.php
Dette kan kombineres med Process Explorer og Process Monitor fra Sysinternals hvis du vil lidt længere ud i systemet:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653.aspx
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896645
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
04. oktober 2012 - 18:01 #5
Claes - det kan lade sig gøre, ved godt de er beskyttede, men det kan altid lade sig gøre på den ene eller den anden måde.

Commodore 64 -  minderne vælter frem Sys 49152 herfra ;)
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
04. oktober 2012 - 18:02 #6
Fandt et c# program på codeproject der påstås at kunne gøre det - kender ikke c#, men det er et sted at starte måske.
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
04. oktober 2012 - 18:04 #7
gode søgeord - har googlet 'read memory in windows' og alt muligt andet som ikke har ført til andet end at det måske er muligt vha. bibliotekerne jni og jna i java.
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
04. oktober 2012 - 18:06 #8
codeproject duer ikke - det kan ikke klare onlinegames står der.
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
04. oktober 2012 - 18:07 #9
mener i ovenstående at cheatengine ikke duer fordi det ikke kan klare onlinegames, men ellers kunne det være godt så tak for det.
Avatar billede lclemens Nybegynder
04. oktober 2012 - 18:16 #10
Minestryger-projektet kommer ind på ReadProcessMemory og WriteProcessMemory, som er hele kernen i at tilgå en anden proces' adresserum. Det må være udgangspunktet, når du selv vil i gang med at skrive noget kode.
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
04. oktober 2012 - 19:08 #11
@ic - hmm selv om jeg må skifte programmeringssprog til c# for at lave den funktionalitet, så er det jo et ret godt udgangspunkt, da det ved første øjekast ser ud til at have 2 kb source og læser og skriver til hukommelsen ;) Ved nærmere eftersyn så er den fra 2003 og ikke nødvendigvis kompatibel med windows 7, men worth a try: http://www.codeproject.com/Articles/3501/Minesweeper-Behind-the-scenes

Jeg har googlet på game trainer m.m. og source, men ikke rigtig fundet noget.
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
05. oktober 2012 - 19:10 #12
Tak for hjælpen og især linket til codeproject/minesweeper.
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
05. oktober 2012 - 19:12 #13
Jeg kan ikke lige finde ud af at give point - vil selvfølgelig gerne give dem - vælger 'svar til løsninger og pointgivning', men kan vist kun svare mig selv.