Avatar billede maddog_em Nybegynder
01. oktober 2012 - 12:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MS Office VS Google Apps

Hej

Vi står for at skulle tage en beslutning om hvorvid vi vil fortsætte med MS Office, eller konvertere til Google Apps.

Er der nogle herinder der har erfaring med en sådan konvertering, er der ting I efterfølgende har fortrudt eller spiller Google Apps max i forhold til MS Office.

når der er mange bruger, er der faktisk temmelig mange penge man kan spare pr år i licenser...

håber på noget godt feedback
Avatar billede chalde Seniormester
01. oktober 2012 - 13:22 #1
Tag evt. også Office 365 med i sammenligningen (hvis det ikke implicit er med).
Avatar billede maddog_em Nybegynder
01. oktober 2012 - 14:13 #2
Hej Chalde

office 360 er/har været med i overvejelserne, men er sat lidt standby - idet den udbyder vi havde kontakt til, anbefalede at vi stadig havde alm. Office licenser på kontoret, og kun brugte 360 når vi er på farten. Han mente ikke at 360 kunne erstatte den gamle model endnu
Avatar billede finb Ekspert
01. oktober 2012 - 16:26 #3
Hvis I gratis kan teste Google Apps,
så lad en/flere personer
arbejde udelukkende på Google Apps
en uge/måned, og evaluér !
mvh
finb
Avatar billede cerby Nybegynder
01. oktober 2012 - 20:51 #4
Jeg har personligt brugt google docs til skrivning af noget jeg skulle dele med et par andre og have dem til at rette i og synes det er meget nemt at bruge, men så vidt jeg husker, er der ingen stavekontrol eller grammatik kontrol (kan have ændret sig siden) mht. deres andre apps. har jeg ingen erfaring, men kunne forestille mig at også disse har mindre mangler.

hvad med openoffice.org har den været med i jeres overvejelser? den minder trods alt meget om det gamle office, mht til dets look. Den er desuden også gratis.

men som finb skriver, vil det nok være en god ide at i selv tester de forskellige gratis løsninger, så i selv kan finde ud af om de funktioner de har er tilstrækkelige og tilstrækkeligt lette at bruge (det jo forskelligt fra bruger til bruger, hvad behov og brugervenlighed er nødvendigt for brug)
Avatar billede maddog_em Nybegynder
02. oktober 2012 - 07:16 #5
den mulighed for at teste bør være muligt - og med hensyn til diverse mangler, så var det en af de ting jeg håbede på ville komme frem her :-)

ser frem til flere indslag
Avatar billede maddog_em Nybegynder
31. oktober 2012 - 07:04 #6
Hej Finb

smid et svar - vi har prøvet at teste det lidt, og vi er ikke klar til at skifte endnu
Avatar billede maddog_em Nybegynder
15. november 2012 - 07:06 #7
der er desværre ikke kommet et svar