Avatar billede perav Nybegynder
26. september 2012 - 22:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Bullguard

Hej Eksperter

Har lige geninstall en stationær pc med Windows vista og alt fungerer egentlig fint, bortset fra at når jeg install. Bullguard fremkommer der to problemer. Det ene er at når jeg vil opdaterer Bullguard fremkommer en lille boks hvori der står: "Bullguard kunne ikke logge på opdateringsserveren. Kontroller venligst din internetforbindelse", den internetforbindelse fejler intet da jeg sagtens kan komme på nettet. Den anden fejl som opstår er at Bullguard deaktiverer Java, jeg har testet på siden komogvind.dk og deres support-test fortæller at java er deaktiveret. Iøvrigt virker ingen sider hvor der benyttes java.

Hvis jeg fjerner Bullguard og genstarter fungerer alt fint igen, så Bullguard laver ballade, hvad kan jeg gøre??? - Jeg har forsøgt at geninstall. Bullguard men dette afhjalp ikke problemet.

Sjovt nok, for når jeg f.eks. går ind på komogvind.dk popper der en regel-boks op fra Bullguard hvor den spørger og jeg vil tillade Java og her giver jeg selvfølgelig ret til at Java må kører, men boksen popper op rigtig mange gange og jeg skal give tilladelse hver gang, meget irriterende.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2012 - 07:30 #1
der ligger en løsning hos spywarefri

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/25366/#183291

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2012 - 07:32 #2
denne her liggger på ekspertens side

værsgo

http://www.eksperten.dk/guide/1232

m.v.h
Avatar billede perav Nybegynder
27. september 2012 - 09:33 #3
treatmenice: Som jeg skriver har jeg ikke nogen problemer med internettet, det er blot Bullguard som skriver at jeg skal undersøge det. Samtidig skriver jeg at Java bliver deaktiveret og som jeg kan se det skyldes det Bullguard.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2012 - 10:44 #4
jamen så er der vel kun en vej - ud med bullguard - slet den

hent nyeste version ned på pc
ud med internetstik
fjern den  med revo uninstaler
rens makinen med ccleaner
hvis den også laver det er det jo en generel fejl i den  - er det ikke rigtigt

man skal altid være på vagt når noget slås fra - det skyldes ofte skidt og møg man får ind - ofte har jeg professionelle programører fra firmaer mistænkt - det kan jeg ikke bevise men men det er da pudsigt at i betemte programmer lå/ligger de  - påfaldende ikke.

derfor var min første mistanke det og gik ud fra at alt det nadet havde du prøvet

m.v.h
Avatar billede perav Nybegynder
27. september 2012 - 14:13 #5
Jeg har nu henten den nyeste version fra min profil hos Bullguard, fejlen skyldes nok at min gl. version på CD åbentbart ikke kunne finde ud af at give mig en ny version, jeg går immervæk fra version 8 til 12.

Nu lader jeg den lige scanne så vil jeg teste om de førnævnte fejl er rettet.
Avatar billede perav Nybegynder
27. september 2012 - 15:43 #6
Fantastisk forskel der er på de to versioner :-)

Den er install. og alt fungerer, næsten!!!

Jeg har et problem hvor pc'en kan finde på at starte op af sig selv midt om natten.
Jeg har prøvet at kigge i BIOS for at se om der måske var et eller andet man kunne gøre, men jeg kan ikke umiddelbart se noget,
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2012 - 16:25 #7
bios opdaeringer kan nogen gange indeholde sådan en rettelse men om det er tilfældet i din kan jeg af gode grunde ikke vide

du skal se efter wake om lan eller noget lignende i bios
du lader din maskine stå med strøm på bundkortet
det er let at ændre

når jeg slukker min stationære står den også med strøm på bundkortet selv om den er slukket
derfor satte jeg en tænd/sluk vippekontakt på strømledningen
altså jeg slukker pc og når den er slukket vipper jeg kontakten og så er der INGEN strøm på den

en vippe kontakt koster nok 1o kroner eller deromkring

der ud over kan der ikke ske noget ved lyn nedslag - der kostede mig en ødelagt vakemaskine - strømmen gik lige igennem fejlstrømsanlægget og ødelagde vaskemaskine

m.v.h
Avatar billede perav Nybegynder
27. september 2012 - 18:34 #8
Jeg kan ikke se noget i BIOS som minder om "Wake on LAN". Jeg tror bare jeg sætter en tænd/sluk-kontakt på ledningen.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2012 - 19:44 #9
sådan lavede jeg det
det næste bundkort bios har måske en anden opsætning
det gad jeg ikke rode med

det virker bare
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2012 - 09:34 #10
var det løsningen
Avatar billede perav Nybegynder
28. september 2012 - 21:06 #11
Jeg kontaktede Bullguard med problemet og de skriver at den fejl som jeg får skyldes at der benyttes en forældet version, Hmmm ja det er jo også nemt at gennemskue, kunne de ikke bare skrive at den er forældet!!!
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2012 - 07:16 #12
af og til er det løsningen at afinstallere sådan et program hvis det opfører sig underligt

m.v.h