Avatar billede garant11 Nybegynder
26. september 2012 - 19:21 Der er 3 kommentarer

Ny PHP vs Gammel PHP?

Hej alle..

Jeg igang med at lære mig selv PHP, lidt efter lidt..
Og mit største problem er at efter PHP 5.? er der kommet rigtig mange nye funktioner som "erstatter" de gamle.

F.eks, jeg har læst en del artikler om at ext/mysql blive deprecated, højst sandsynligt om nogle år, men man vil sikkert stadig være i stand til at bruge den men sagen er, at nu er der ext/mysqli og det er den som er anbefalet som den nye standard.

Så problemet er at jeg ved ikke om jeg bare skal gå igang med at lære alt det nye som f.eks ext/mysqli og glemme alt om ext/mysql og de andre gamle funktioner som er blevet "erstattet" med nye?
Eller går jeg glip af en vigtig del i PHP?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2012 - 20:48 #1
Jeg kan ikke se nogen grund til at bruge tid paa mysql extension.

Brug tid paa mysqli og PDO.
Avatar billede tobrukDk Novice
27. september 2012 - 00:52 #2
mysqli vil jeg klart sig ;)

Dog ha jeg ikke prøve PDO, men jeg overvejr det snart så jeg kan lidt flere database sprog eller hvad man siger.. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2012 - 01:07 #3
Kald det for:
  database API