Avatar billede Whiteplace Nybegynder
25. september 2012 - 21:23 Der er 5 kommentarer

Harddik larmer

Harddisken laver en gang imellem nogle særlige lyde. En lyd som jeg genkender fra stationære der er lidt ældre. Jeg mener det har noget at gøre med de ikke har nok RAM, eller er det fordi der er noget galt med harddisken?

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 21:26 #1
Er det når du bruger nogle specielle programmer den gør det?
Programmer der bruger en del ram eller cpu kraft?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
25. september 2012 - 22:46 #2
Scan disken.
Avatar billede Nereos Nybegynder
26. september 2012 - 01:08 #3
Det kan sagtens være tegn på en disk der er ved at være slidt op.

Gå til Denne computer, højreklik på C:, vælg egenskaber, Under fanebladet funktioner kan man lave en fejlsøgning.

Samme sted kan man lave en defragmentering. Prøv begge dele og se om det hjælper.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2012 - 10:52 #4
#3 Enig.
Men en defragmentering kan også nedsætte lydniveauet da harddisken ikke skal piske frem og tilbage for at finde filerne hvis de er samlet som defrag gør.
Avatar billede Whiteplace Nybegynder
28. september 2012 - 03:28 #5
Det er en mac computer. Er netop hoppet over til platformen ifm. studiet. Jeg er ikke bekendt med defragmentering osv af en Mac. men mener ikke det er muligt. Det er under belastning at harddisken larmer.

Ville undre mig hvis disken er slidt op så hurtigt, men det kan jo sagtens tænkes.

vh.