Avatar billede danish-quality Nybegynder
24. september 2012 - 10:28 Der er 5 kommentarer

Grafikdriver til AcerPower Series (M2)

Hej allesammen.

Jeg har nu brugt 2 dage på at finde en driver til grafikkortet i en maskine som jeg har fået til opgave at klargøre til min kære moder. Det er en halvgammel sag.

Der er tale om en AcerPower M2 og på Acer's supportside er der kun drivere til Windows XP/2000. Jeg har ikke kunne finde frem til, hvilket grafikkort der sidder i maskinen, ud over at det er af mærket SiS.

Jeg har uden held forsøgt at installere driveren alligevel, men det virkede ikke.

Noget der gør mig lidt i tvivl, er at det angiveligt skulle være onboard grafik - men der sidder et dedikeret AGP kort i computeren. Et billede af det kan ses her: http://billedeupload.dk/?v=RIEzS.jpg

Windows 7 finder ikke selv drivere til kortet.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2012 - 16:34 #1
Prøv at køre en tur med SlimDrivers:
  http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)
som kigger efter hardwareid på computeren og finder en egnet driver på den måde.Henter du mere end en driver kan det tænkes at programmet skal registreres.
Registreringen er gratis.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2012 - 17:01 #2
Vil så også sige du har to steder du kan montere skærmkablet?
Vil du køre på apg kortet?
Er det bedre end onboard grafikken?
SlimDrivers vil forsøge et finde driveren til agp kortet da det må være det som registreres.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2012 - 21:46 #3
Har du prøvet slimdrivers?
Avatar billede danish-quality Nybegynder
30. september 2012 - 12:39 #4
Hej igen. Beklager det sene svar.

Jeg har prøvet to driverprogrammer, uden held. DriverGenius og et andet "kendt" program, som jeg ikke kan huske navnet på.

Der er to skærm-udgange - det til onboard-grafikken og så det kort der er sat i efter computeren er købt. Jeg har ikke selv købt computeren og har ikke haft kontakt til ejeren (dødsbo), så jeg ved intet om grafikkortet. Findes der noget på kortet, som kan hjælpe mig med at identificere det? Jeg prøver slimdrivers nu og vender tilbage :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 12:50 #5
Det nemmeste er nok at bruge SIW til at fortælle hvad det indeholder:
http://www.gtopala.com/siw-download.php
Home edition nederst.
Hvor du under devices kan finde grafik kortet.