Avatar billede zahi Nybegynder
24. september 2012 - 09:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Finde alle faktura der indeholder en bestemt vare

Hej

Jeg har brug for hjælp for at lave en rapport der kan finde alle faktura der indeholder en bestemt vare og kun den vare.

Dvs. alle faktura der indeholder kun den ene vare og ikke nogle andre varer.

Jeg skal lave en rapport der viser hvor mange køber vores kampagne vare (kun den) og hvor mange køber den kampagne vare sammen men nogle andre varer (merkøb)

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2012 - 18:15 #1
select sum(case when AntalVare = 1 then 1 else 0 end) KunKampagne
,sum(case when AntalVare = 1 then 0 else 1 end) AndreVare
from
(
select Faktura, count(*) AntalVare
,max(case when vare = 'Kampagne' then 1 else 0 end) Kampagne
from Tabel
group by Faktura
) s1
where Kampagne = 1
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2012 - 02:41 #2
SELECT *
FROM faktura
WHERE EXISTS (SELECT * FROM faktura JOIN fakturalinie ON faktura.fakturaid=fakturalinie.fakturaid WHERE fakturalinie.vareid = ?)
AND NOT EXISTS (SELECT * FROM faktura JOIN fakturalinie ON faktura.fakturaid=fakturalinie.fakturaid WHERE fakturalinie.vareid <> ?)