Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
22. september 2012 - 18:08 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg mine skjulte programmer?

Hej

Jeg har haft min bærbare i omkring 6 år, og har en del programmer (eller rester af programmer) "skjult" som jeg gerne vil finde og slette.

Det drejer sig om programmer, som jeg har slettet under kontrolpanel "fjern programmer"

Jeg kan se, at der stadig er mapper under mine "programmer" og "programmerX86". Bl.a. frostwire, som ser ud til at have et direkte program ikon. Den dukker bare ikke op som program, når jeg søger... hverken i stifinder, i kontrolpanel, eller i revo uninstaller.

Jeg har også et problem med Threatfire, som jeg engang har slettet. Desværre dengang uden hjælp fra Revo, som jeg først for nylig har installeret.

Jeg ville rigtig gerne have Threatfire igen, men bliver ved med at få en besked om, at jeg allerede har Threatfire installeret på min PC. Jeg kan bare ikke finde noget som helst i mine mapper, som tyder på at jeg stadig har en rest af Threatfire. Og der kommer intet op i stifinder eller Revo.

Findes der et program, som kan finde rester af programmer... altså som kan finde ALLE programmer og tilhørende filer, samt rester som stadig findes på PC'en, selvom man tror, man har fjernet dem?

Jeg håber et par kloge hoveder kan finde hoved og hale i mit spørgsmål.

Tak!
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
22. september 2012 - 18:33 #1
Slet mappen som programmet var installeret i.
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
22. september 2012 - 18:36 #2
Ok, tak scootergrisen... dvs. jeg kan roligt slette mappen, selvom ikonet til programmet er intakt i mappen?

... og hvad med hensyn til de rester, jeg ikke kan finde? Hvordan bærer jeg mig ad med at finde dem? (Til f.eks. Threatfire)?
Avatar billede vejmand Juniormester
22. september 2012 - 18:40 #3
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
22. september 2012 - 18:43 #4
Jeg har allerede CCleaner, vejmand, men tak for dit svar.

CCleaner kan heller ikke finde alt, desværre.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
22. september 2012 - 21:13 #5
Prøv og køre regedit programmet og søg efter threatfire der så kan det være der er nogen ting du kan slette.
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
22. september 2012 - 21:36 #6
regedit programmet?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
22. september 2012 - 21:42 #7
tryk på start knappen på processlinjen og skriv regedit og tryk enter.
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
22. september 2012 - 22:09 #8
Vil du være sød at forklare dét for "dummies" som mig?

Tryk på start knappen på processlinjen??? og skriv regedit??? øøhhh hvor? :))
Avatar billede vejmand Juniormester
22. september 2012 - 22:32 #9
Såsan her: http://gupl.dk/685194/

Hvis du ikke er kendt med at rode i registreringsdatabasen, er det nu ikke noget jeg vil anbefale. Men det er bare min mening.  :-)
Avatar billede cerby Nybegynder
23. september 2012 - 07:37 #10
jeg ville også holde mig fra regedit

som regel når mange programmer bliver afinstalleret, efterlader de nogle filer med information om brug og andet gemt data, sådan bare i tilfælde af at du i fremtiden skulle få lyst til at installere dem igen, så de kan give dig dine gamle indstillinger eller huske brugeren og lignende,

hvis man mener at man ikke nogensinde vil have brug for dem igen, kan man gå ind og slette mapperne de var i, uden problemer.

derimod, hvis det er programmer med en bestemt løbetid (eks en trial der udløber efter 30 dage) og man gerne vil benytte programmet igen, da kan det blive nødvendigt at fjerne dens registrering af at have været brugt på computeren i regedit.

men til dit formål, bør du blot slette mapperne, også den fra threatfire hvis du vil installere den igen. fjernelse af mappen burde gøre at den ikke kan se det er installeret på din computer længere og du vil kunne foretage en ny installation.

i det fjerne tilfælde af at det ikke virker, kan regedit blive nødvendig.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2012 - 08:50 #11
Hej CharlotteMaria
Hvis det er programmer som du med 100 % sikkerhed ved du har slettet kan du bare søge på programnavnet og slette det der findes.
Med hensyn til registreringen vil jeg heller ikke anbefale du roder hvis du ikke ved hvad du gør.
I din situation havde jeg fra nu af installeret Revo Uninstaller Free, som fjerner programmet og fjerner oplysninger i registreringen og mapperester bagefter.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Brug dette program når du vil afinstallere dine programmer.
Lad være med at slette filer der ligger i system 32 mappen når du sletter manuelt, da du ikke kan være 100 % sikker på at andre programmer bruger dem.
Når du har slettet dine programmer manuelt, så kør en tur med CCleaner igen, da den måske kan finde lidt mere i registreringen.
Avatar billede jokkejensen Novice
23. september 2012 - 11:32 #12
Hvis hun blåøjet har slettet mappen som foreslået er der nok nogle nøgler som programmets afinstallation burde have fjernet i registringsdatabasen.

Tag at kør : http://www.bleepingcomputer.com/download/threatfire-removal-tool/

og geninstaller programmet.

/J
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2012 - 12:45 #13
#0 Fik ikke lige set at du har Revo.
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
24. september 2012 - 13:10 #14
Ejj TUSINDE tak Jokkejensen, det er lige præcis det værktøj jeg har brug for.

Bare ærgerligt at min WinZip er udløbet :/
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
24. september 2012 - 13:45 #15
Det er jo fantastisk :) WinZip OG Threatfire geninstalleret :))

Hvordan bar du dig ad med at finde dét removal tool, Jokkejensen?

Jeg har forsøgt at finde en måde at komme i kontakt med support for Threatfire i ugevis, uden held.

Mange, mange tak!
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
25. september 2012 - 23:23 #16
SUPERantispyrware har fundet adwareplus og sat den i karantæne ... Bare til oplysning ;)
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
26. september 2012 - 00:50 #17
Øh, nej... det har den så alligevel ikke :(