Avatar billede ibhuck Nybegynder
18. september 2012 - 19:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows live mail

Min 'gamle' (2 år) PC med Windows 7 og live mail brød sammen, og har nu fået en ny PC også med Windows 7 men med Live mail 2011, som er en katastrofe. At sende et foto med emailen er en større operation, og man er tvunget til at benytte skydrive.
Kan man afinstallere live mail 2011 og geninstallere den ældre (gode) version? I så fald, kan sikkerheden (virus mv) bibeholdes via Karpersky og Windows almindelige checks bibeholdes?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2012 - 20:14 #1
er du på outlook.com ? Microsoft vil lukke bla hotmail, og flytte alt til outlook.com pga reklameværdien i navnet. Deres Live-mail var bare et mellemspil - i stil med vista - skulle aldrig have være der.
Og ellers, online, så virker Googles gmail helt ok.
Avatar billede ibhuck Nybegynder
18. september 2012 - 20:22 #2
Nej, jeg er ikke på outlook.com. Vil gerne beholde Live-mail, bare ikke den nye version 2011. Enig mht gmail. Så, er det muligt at afinstallere version 2011 og geninstallere den tidligere version, og, i så fald, uden at miste sikkerheden (vuris, hackere mv)?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2012 - 22:22 #3
når du vælger en tidligere version, så vil du åbne for gamle usikkerheder. Og alt andet lige, så er det en stakket frist før microsoft tvangsopdaterer dig til den nye. Jeg tror ikke, du får lov til at hente ældre/udgåede versioner.
Og live-mail bliver flyttet til outlook.com når hotmail er flyttet. Du slipper heller ikke for de andre 'live'-programmer i skyen, som microsoft kører med i pakken. Du kan bare lade  være med at bruge dem. (i gmail er også google drev, picasa, kalender osv)
Avatar billede kimtheman Novice
18. september 2012 - 22:26 #4
Ved ikke lige hvad du mener.

Bruger selv windows live mail, som er en del af Windows Essentials. Og som er et rigtig fint email program. Og sender da også foto med denne uden brug af skydrive. Så der må være noget du gør galt der.
Avatar billede ibhuck Nybegynder
18. september 2012 - 22:47 #5
Versionen af live mail forud for 2011 udgaven var ganske god (nem). Det ville da glæde mig, hvis problemet bare er, at jeg gør et eller andet galt i forbindelse med denne 2011 version. Så, hvordan sender man f,eks. 10 fotos med mailen uden at bruge skydrive ?
Avatar billede kimtheman Novice
18. september 2012 - 23:00 #6
Sender bare som vedhæftet filer.
Avatar billede ibhuck Nybegynder
19. september 2012 - 19:38 #7
Tak for jeres deltagelse i mine 'små' problemer.
Jeg er blevet en del klogere, men mit egentlige problem er blevet klaret, da min 'gamle' PC er blevet repareret (hardware-problem), så nu er min verden i orden igen - dvs indtil......
Avatar billede kimtheman Novice
19. september 2012 - 22:39 #8
Nå det var da dejligt. Så er det bare med at få lukket tråden.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2012 - 17:22 #9
Det er ofte et problem hvis billeder er i for eksempel png fil format. Åben Paint og Gem som vælg jpg i steddet for.

Med wetransfer kan du sende filer op til 2 GB til en mail adresse.
Du kan uploade flere billeder, og sende til flere mail adresser ved at lave et mellemrum imellem hver mail adresse.
https://www.wetransfer.com/
Avatar billede kimtheman Novice
20. september 2012 - 17:48 #10
Øhhhh #9 hvad er det lige du mener ofte er et problem?
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2012 - 13:52 #11
#10
ibhuck, havde et problem med filer der var for store, png filer er større end jpg filer. Det var sådan jeg forstod  problemet.
Avatar billede kimtheman Novice
22. september 2012 - 18:51 #12
Nå ja sådan læser jeg det da ikke. Han starter med at skrive:
"At sende et foto med emailen er en større operation, og man er tvunget til at benytte skydrive."

Og i #5 skriver han:
"Så, hvordan sender man f,eks. 10 fotos med mailen uden at bruge skydrive ?"

Og det kan man jo også godt ved at forminske billederne, så de ikke fylder 2-5mb stykket.

Har da nogle i 2880x1920. Og der fylder 10 stk ca. 3,13mb (og det kan sikkert gøres bedre).
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2012 - 11:36 #13
5# Så, hvordan sender man f,eks. 10 fotos med mailen uden at bruge skydrive ?

Ved at ændre fil format.
Avatar billede ibhuck Nybegynder
03. oktober 2012 - 14:21 #14
Tak til alle. Løsning er således fundet