Avatar billede milanolesen Nybegynder
17. september 2012 - 15:51 Der er 22 kommentarer

Min computer bruger det forkerte grafikkort

Hej jeg har brug for hjælp.
Min computer bruger lige nu Intel(R) HD Graphics 3000, men den har nvidia geforce 610m 2GB, men den bruger det ikke.
jeg har prøvet at deaktivere INTEL, men så gik min skærm bare i sort og var nød til at recover.
det er træls fordi når jeg spiller spil på compteren lagger spilende, og jeg tror det er fordi den bruger det forkerte kort. inde på windows experience index står der mit grafikkort kun er 4,4. den burde da at være højre.

Hvad skal jeg gøre for at den bruger nvidia grafikkort istedet for intel?
Håber der er nogen der kan hjælpe :)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. september 2012 - 17:05 #1
stationær: flyt skærmkabel fra nuværende til andet stik (med slukket maskine)
Avatar billede milanolesen Nybegynder
17. september 2012 - 17:48 #2
Undskyld glemte måske lige at fortælle det er en bærbar :)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2012 - 18:44 #3
På nogle bærbare skifter den selv om hvis man kører i strøm sparetilstand. Men det gør du vel ikke når du spiller?
Mener der er noget på Hp bærbare der hedder balanceret og performance, hvor performance kører på høj grafik.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2012 - 18:45 #4
PS Du skal ikke selv lægge svar. Svar buges når man skal give hjælperen point (til løsninger og pointgivning)
Avatar billede milanolesen Nybegynder
17. september 2012 - 19:26 #5
jeg kører high performance når jeg spiller og alligevel lagger den.
Og NVIDIA GeForce 610M 2GB burde at kunne klare de spil jeg spiller uden problemer. var inde og kigge på hvilket kort den bruger og der står der at den bruger INTEL(R) Graphics 3000.

Vidste jeg ikke lige da jeg har oprettet en bruger idag.
Avatar billede milanolesen Nybegynder
17. september 2012 - 19:29 #6
Har lige testet og den bruger INTEL(R)Graphics 3000 i alle tilstande.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2012 - 19:37 #7
Mangler du en driver til Intel kortet?
Hvad hedder din pc?
Avatar billede milanolesen Nybegynder
17. september 2012 - 22:09 #8
Min computer hedder: Asus A53S SX595V
tror jeg nok er lidt i tvivl.

Intel(R) Graphics 3000
Driverversion: 8.15.10.2696

NVIDIA GeForce 610M 2GB
driverversion: 8.17.12.8564

En af mine venner som har lidt mere forstand på computer siger at han bare havde deaktiveret sit Intel som bare var en fabrikstandard.
men er bare bange for at den ikke virker igen, skal lige sige det er en hel ny bærbar.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. september 2012 - 22:38 #9
Er det i bios du har deaktiveret dit intel kort?
Har du tjekket om der er nogle indstillinger der om det andet kort?
Avatar billede milanolesen Nybegynder
17. september 2012 - 23:00 #10
Første gang gik jeg under Kontrolpanel-personlige indstillinger-skærm-skift skærministillinger-avancerede indstillinger-egenskaber under kort. Der zoomeden den ind og der var lidt flimmer, men kunne ikke finde ud af at aktivere mit NVIDIA der.

Anden gang gik jeg ind i enhedhåndtering-skærmkort og så deaktivere det, men der blev skærmen sort.

Når jeg er under enhedhåndtering-skærmkort så kan jeg se dit to grafik.. Intel og NVIDIA

Under NVIDIA står den er aktiv, men Intel er også aktiv og den bruger Intel :(

Tusinde tak for du prøver at hjælpe mig :)
Avatar billede milanolesen Nybegynder
17. september 2012 - 23:02 #11
Undskylder mine stavefejl..
Avatar billede kimtheman Novice
17. september 2012 - 23:46 #12
Det kan ikke have noget at gøre med nvidias optimus teknologi, som der bliver skrevet lidt om her?

http://www.eksperten.dk/spm/967918#reply_7975965
Avatar billede milanolesen Nybegynder
18. september 2012 - 16:28 #13
Lige meget hvilken tilstand den er i med eller uden oplader til så bruger den Intel.
Avatar billede kimtheman Novice
18. september 2012 - 16:41 #14
Er din computer ny, eller hvornår er den begyndt at opføre sig sådan med grafikken?
Avatar billede milanolesen Nybegynder
18. september 2012 - 16:45 #15
Ja min computer er ny.
Den har brugt Intel helt fra starten af.
Avatar billede kimtheman Novice
18. september 2012 - 18:09 #16
Har Asus så ikke en support linje du kan ringe til?
Avatar billede milanolesen Nybegynder
18. september 2012 - 18:33 #17
Jo det har de nok, men det er vist nok på engelsk og mit engelsk er ikke så godt.
Avatar billede kimtheman Novice
19. september 2012 - 12:07 #18
Avatar billede JWiingaard Nybegynder
24. september 2012 - 11:25 #19
Hejsa ..

Jeg har lige købt en Asus asus a53sk-sx114v.

Jeg har samme problem med at den køre på et intel grafikkort og kan ikke få den til at bruge mit AMD Radeon HD 7610 grafikkort med 2 GB RAM.

Er der fundet en løsning på dette ?

Mvh Jesper Wiingaard
Avatar billede kimtheman Novice
24. september 2012 - 22:35 #20
Nej men et nummer til support i #18
Avatar billede ntholm Nybegynder
25. september 2012 - 11:00 #21
Hej.

1.
Tryk på START og skriv: dxdiag
klik på fanebladet skærm - så kan i se hvilket grafikkort computeren bruger til directX (de fleste spil).

2.
Hvis du kan se begge grafikkort under enhedshåndtering, så ville jeg også højreklikke på intel kortet og trykke deaktiver. Det er underligt at det ikke virker - og producenten burde sørge for at sådan noget virker ordenligt når de bruger et bundkort med en onboard GPU.

Jeg ville prøve bare at sige fjern intel gfx kortet (i enhedshåndtering) --> starte op i bios og gennemgranske den for at være sikker på der ikke er en setting et sted som bare lige skal ændres.

Derudover kan i ikke være de eneste som har det problem, så google skidtet, der er sikkert go mulighed for at en biosupdate kan fixe problemet. Ellers ville jeg ringe til forhandleren og brokke mig. Sådan noget SKAL løses.
Avatar billede ntholm Nybegynder
25. september 2012 - 11:04 #22
Fordi Intel grafikkortet er Onboard så er det helt sikkert et BIOS issue.

Bios softwaren bruger automatisk det onboard grafikkort, men når der er et slot til et ekstra gfx - burde der også være et setting til det i bios. Så lav en biosupdate og kig godt efter.