Avatar billede aleq Juniormester
16. september 2012 - 10:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

At arbejde hjemmefra jobs

Hej

Jeg har lige læst denne artikel http://politiken.dk/erhverv/ECE1754942/rekordmange-danskere--vaelger-at-arbejde-hjemme/ og undrer mig over hvilke jobs der findes der giver muligheden for at arbejde hjemmefra.

Jeg er uddannet IT-supporter, har rigtig meget erfaring inden for computer grafik og animation og kunne godt tænke mig på et tidspunkt at flytte væk fra København så jeg kan nøjes med at arbejde et par timer om ugen/måneden. Jeg behøver ikke den høje indtægt og jeg er en meget sparsom person.

Spørgsmålet er: hvilke jobs findes der pt. hvor man kan sidde der hjemme og løse over computeren og internettet?

Tak på forhånd.

-Alex
Avatar billede finb Ekspert
16. september 2012 - 10:51 #1
Skriv uopfordrede ansøgninger til firmaer, som du ved, har it-opgaver,
beskriv nøje, hvad du kan, vis eksempler.

Der udbydes tit opgaver her på Eksperten,
tilbyd dig her.

Hvis du har fundet en smart løsning på et eller andet,
kan du patentere og sælge den løsning,
"norton" blev solgt for 1 mia $ !

Mvh finb
Avatar billede claes57 Ekspert
16. september 2012 - 11:22 #2
politikens artikel handler altså om folk, der har et fuldtidsarbejde, som de lever af, og i forbindelse med dette arbejde kan tage nogle opgaver med hjem for at løse dem i frem og ro.
De skal derfor ikke finde arbejdsgivere, der vil sende en opgave ud af huset - det er bare deres eget job, de løser hjemmefra.

Du kan fx lave aftaler om support med selvstændige og mindre firmaer i lokalområdet, og via www.teamviewer.com/da/index.aspx reparere i opsætning og hjælpe med de ting, som du nu er specialist i.
Som selvstændig er Skype også ret godt at have - du kan sætte skype til at viderestille til din telefon, så folk også kan få fat på dig når du ikke lige er ved maskinen.

Du kan lære et CMS indgående, og hjælpe mindre firmaer med at opsætte og designe brugerfladen.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. september 2012 - 18:24 #3
Øj, havde du bare haft en regnskabsmæssig baggrund med i kufferten, så var der basis for noget support på små/mellemstore økonomiløsninger. Det kan "folk" bare ikke finde ud af. ;-)
Og ja, mit forslag kommer af praktisk erfaring....

De bedste hilsner
Avatar billede claes57 Ekspert
16. september 2012 - 18:32 #4
der er mange, der kan 'noget it' og man kommer hurtigt i konkurrence med studerende, der lige laver en support-ting ved siden af studier.

Regnskab (billigt - ikke revisor-lønninger) er der efterspørgelse på. Dels kan du overtage fakturering, så regninger sendes ud hurtigere, og dels kan du styre moms og betaling af kreditorer til tiden. Det giver en bedre lønsomhed i firmaer, og for fx håndværksmestre er regnskab ikke ligefrem lystbetonet.
Du kan så godt nøjes med få timer pr uge - men det er altså fordelt på lidt hver dag. Hvis du kun arbejder en dag pr uge, så kommer fakturaer jo ikke hurtigere frem.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. september 2012 - 18:38 #5
Hej, Claes.

  Der ryger han nu også i hård konkurrence, da hoveparten af det du foreslår allerede udbyde som en del af pakken fra flere af de factoring-selskaber, vi har her hjemme. Men tanken er god, det er jo derfor, de kan leve af det.

/Carsten
Avatar billede aleq Juniormester
18. september 2012 - 07:05 #6
Tak for jeres svar. Opret venligst svar-replies
Avatar billede finb Ekspert
18. september 2012 - 14:38 #7
Mvh
Avatar billede aleq Juniormester
19. september 2012 - 10:13 #8
flere? Lukker tråden snart
Avatar billede neontetra Nybegynder
04. oktober 2014 - 09:02 #9
Jeg vil foreslå dig at gøre nogle videresalg forretning online for at arbejde fra hjemmet. For eksempel kan du få en eSeller konto fra http://www.goresellers.com/ og begynde at tjene ved at sælge domænenavne, hosting planer, SSL-certifikater etc. Dette er en af ​​de trygt og sikkert online business.You kan gøre dette forretning fra dit hjem selv. Du behøver ikke at bruge mere tid for denne virksomhed. Bare bringe kunden for din videresalg virksomhed. De leverer meget god kundeservice og support.