Avatar billede Anders F Praktikant
07. september 2012 - 15:06 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kan man blive tildelt ny ip-adresse?

Hej.

Kan man få tildelt en ny ip-adresse?

Mvh Anders
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. september 2012 - 15:18 #1
Intern/ekstern? Statisk/dynamisk?
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. september 2012 - 15:21 #2
Ja, det kan man godt. Det kommer an på udbyder.
Dem der har DHCP tildelt fast IP, der vil din router eller 3g modem få samme IP hver gang du logger på eller slukker.

Andre kan du normalt bare lade være slukket i 30+ minutter, så ryger den på TTL, og du får en ny IP fra deres DHCP pool.

Dem der giver dig fast DHCP tildelt ipdaresse, dem skal du kontakte, og de vil nok i første omgang ikke "bare" give dig den det, med mindre du har en god forklarring. Du kan også resikere de vil ha penge for det arbejde.

Hvis du er erhvervskunde er det normalt gratis
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. september 2012 - 15:21 #3
går self ud fra du mener eksternt/WAN IP.
Avatar billede Anders F Praktikant
07. september 2012 - 15:44 #4
Hej vistodk!

Hm. Jeg tror ikke, jeg ved så meget om det, jeg ved ikke, hvilken type forbindelse, jeg har, jeg bor i andelsboligforening og har min forbindelse derigennem.

Så jeg må vel gå videre til andelsboligforeningen og først forhøre mig om, hvilken forbindelse, jeg har.

Men tak for svar.

Hvordan er det lige, man tildeler points her på Eksperten.dk? Hvorfor er der ikke en Tildel-point-knap?

Mvh Anders
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. september 2012 - 15:48 #5
Så kan det meget vel være intern/LAN forbindelse. Men ja, snak med dem der styrer IT i jeres forening.

Ang. point, så beder du vistodk om at lægge et svar, så accepterer du det svar når det kommer ;o)
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. september 2012 - 15:50 #6
andelsboligforeningen har typisk et lokalnet, som er forbundet til internettet. Det betyder den IP adresse du har på lokalnettet er nogenlunde nem at få skiftet, men jeg tvivler på det er hvad du leder efter.

Du leder ønsker nok at få skiftet den IP du bliver identificeret med på internettet, og det er WAN IP'en på den router jeres andelsbolig har - hvis og såfremt det er et lokalnet de har oprettet til jer.

Du kan starte med at ringe til den supportelefon du har fået oplyst, så kan de give dig et svar
Avatar billede Anders F Praktikant
07. september 2012 - 15:55 #7
Hej igen vistodk!

Men jeg kan se, at jeg altid har den samme ip-adresse.

Det er det, der irriterer mig, fordi det er ret så nemt for virksomheder at spamme en sønder og sammen og følge en i et og alt på den måde?

Mvh Anders
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. september 2012 - 16:15 #8
De kan ikke spamme dig, med mindre de kender din e-mail - og det ser man ikke ud fra IP-adresse.

De kan ikke se din lokale IP, de kan kun se den på din router (med mindre du har public ip, hvilket ville være meget mærkelig)

så når du browser rundt, så kan de ikke se om det er dig, eller din nabo på samme lokalnet, får i bliver identificeret på samme WAN IP
Avatar billede Anders F Praktikant
07. september 2012 - 16:31 #9
Hej vistodk!

Nå, du siger, at Facebook - og alle de andre - alligevel ikke kan se min ip-adresse?

Så problemet er ikke så stort?

Men jeg kan da bare se, mener jeg, at jeg en gang læste en norsk avis på internettet, og der kunne jeg, uden at jeg havde logget ind, se, at jeg kunne kommentere en artikel med mit navn - og så en Facebook-henvisning?

Det vil sige, at Facebook gør genkendelse mulig for alle de, der køber den ydelse - genkendelse - hos Facebook?

Og det gør de vel igennem ip-adressen?

Husk også at fortælle mig, hvordan jeg giver dig point her på Eksperten?

Mvh Anders
Avatar billede chalde Seniormester
07. september 2012 - 17:20 #10
IP'en er en af mange måder at tracke folk på.
En mere almindelig er brugen af cookies.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2012 - 19:14 #11
#9 vistodk har lagt et svar i #2 du kan bruge til at uddele point.
Er der andre du vil give point, må du bede disse om at lægge et tilsvarende svar. DU kan så herefter enten dele point mellem hjælperne eller uddele forskelligt. Det bestemmer du selv i den boks der kommer frem.
Du kan ikke uddele flere point i denne tråd end der er sat af på forhånd.
Max antal point pr spørgsmål er 200.
Lukke tråd:  http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede Anders F Praktikant
07. september 2012 - 19:18 #12
Har jeg givet point nu?
Avatar billede Anders F Praktikant
07. september 2012 - 19:21 #13
Oups - Nu kom jeg til at tildele de 60 point til mig selv! Jeg græmmes. Jeg kan godt se ud af 220661's svar, at det var i #2, at der var et svar, med en gul-grøn markering ude til højre, der viser, at der kan tildeles point. Jeg forsøgte, men kom kun til at oprette et svar fra mig selv, og da jeg så forsøgte at klikke på det og trykkede bekræft, så endte jeg med at give mig selv point - ved en fejltagelse. Det var altså ikke meningen! Undskyld, vistodk - næste gang ved jeg, hvordan jeg skal gøre det.

Jeg synes godt nok ikke, at Eksperten har lavet en særlig nem funktion at gennemskue med pointgivningen - men nu har jeg fattet det! Og undskyld endnu en gang, at jeg fjumrede med pointgivningen - det kan vist ikke gøres om ...

Mvh Anders
Avatar billede vejmand Juniormester
07. september 2012 - 19:23 #14
Nej, det har du ikke. Du skulle have gjort som du fik at vide her: http://www.eksperten.dk/spm/968604
Avatar billede vejmand Juniormester
07. september 2012 - 19:25 #15
Du kan nå at rette det endnu.  :-)

Bare opret et spørgsmål med point, ligesom jeg har gjort her: http://www.eksperten.dk/spm/960976
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2012 - 19:29 #16
Jo det kan godt gøres om Anders.
Du opretter et spørgsmål i samme kategori som denne her hvor du skriver "point til vistodk og henviser til denne tråd.
Og samtidigt så lægger du en henvisning i denne tråd til det nye spørgsmål med point til vistodk.
Forstod du lige dette?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2012 - 19:31 #17
ok vejmand viste lige en tråd du kan kigge efter.
Husk blot at lægge den i samme kategori som dit eget spørgsmål her så de to spørgsmål hænger sammen.
Avatar billede Anders F Praktikant
07. september 2012 - 19:45 #18
Hej!

Ok, nu har jeg oprettet et nyt spørgsmål med 60 points i samme kategorier og henvist i spørgsmåls/emnelinjen til brugeren vistodk og mit spørgsmål om ip-adresse.

Så skal han bare lægge et svar, så skal jeg nok gøre det korrekt næste gang ;o)

Mvh Anders ... newbie i at give point
Avatar billede vejmand Juniormester
07. september 2012 - 19:48 #19
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2012 - 19:49 #20
Husk også ref til ny tråd her i den gamle tråd.
visto dk der er point til dig her:
http://www.eksperten.dk/spm/968605
Avatar billede Anders F Praktikant
07. september 2012 - 21:32 #21
Yes tak ...