Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
03. september 2012 - 18:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IP-beskyttelse

Kære eksperter.

Jeg har et spørgsmål angående min server.
Det er en minecraft server, der kører med ubuntu 10.04.
Jeg vil gerne have min server til at køre med en anden ip end den i huset, da det nok vil blive sværere at hacke os.

Kort sagt...
Jeg vil gerne hoste min server, og være i sikkerhed.

Jeg vil helst kunne have sikkerheden i top omkring de andre computere. Gider ikke tage en af de mange risici man kan blive udsat for, som at få stjålet sine penge via netbank...
Så.. er det muligt uden at jeg skal ud og købe en ny router, et nyt modem og få en ny internet-udbyder på samme tid som den jeg har... eller er der en måde man kan gøre det på?
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
03. september 2012 - 18:33 #1
Jeg leder efter noget i stil med hamachi, men hvor man ikke skal bruge klienten for at tilslutte til serveren...
Avatar billede KHHP Juniormester
03. september 2012 - 19:05 #2
Her kan du benytte dig af DNS, eller VPN. Har du ubuntu server 10.04, så er det muligvis lidt svært, men ellers skulle det være nemt og lige til. Dog koster de gode VPN-services et par kroner om måneden, men alternativt er det DNS, og det koster også. Mener der findes noget der hedder no-ip.com, men er ikke helt sikker på hvor vidt det er gratis når man bruger det til gameserver.
Avatar billede lclemens Nybegynder
03. september 2012 - 19:14 #3
Hvis du vil have serveren stående hjemme, så skal du have delt netværket op. Det hjælper ikke, at køre gennem en vpn. Bliver serveren kompromitteret, så vil hackeren have adgang til dit lokale net gennem vpn-serveren.
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
03. september 2012 - 19:26 #4
Jeg bruger Desktop
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
03. september 2012 - 19:45 #5
kom lige i tanke om at vores router kan hoste et gæstenætværk... vil det beskytte?
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
15. oktober 2012 - 14:46 #6
intet svar... -.-''
jeg lukker tråden
jeg har ikke fundet nogen løsning