Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 12:40 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Antivirus skal jeg vælge ?

Hej her på eksperten ;) Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge for et antivirus program da jeg gerne vil have et som virkelig beskytter min pc ;) Den er også gået hen og blevet utrolig langsom.... Nogen forslag ?
28. august 2012 - 12:57 #1
Velkommen til E. ...

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Gætter dog på M$ Windows ...

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/products/security-essentials

---

NB: Hvis du har (rester efter) et andet "Sikkerhedsprogram", så bør (=skal) det fjernes helt !!!
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 13:10 #2
Hov ja havde jeg glemt... Windows 7 32 bit..
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 13:20 #3
Pcen er godt nok på 64 bit, men kører med 32 bit windows 7 da jeg ikke lige har en 64 bit cd... Det kører også udmærket, men den er blevet forfærdelig langsom :( Så håber at jeg evt kunne få lidt hjælp til valg af diverse programmer til at beskytte og rense den.
Avatar billede tiger_dk Mester
28. august 2012 - 13:31 #4
Betalingsversion: Kaspersky Internet Security

www.kaspersky.dk - 399,- (pris fra http://spywarefri-shop.dk/udvalgte-produkter/kaspersky-internet-security-2009.html , og når man fornyre licensen for man 100,-  i rabat)

Gratisversion/betalinsversion: avast! Antivirus Software or Internet Security

http://www.avast.com/en-dk/internet-security (399,-)

Har selv, KIS og har haft det i en del år nu, det er virkelig et kvalitets produkt !
Avatar billede tiger_dk Mester
28. august 2012 - 13:38 #5
prøv evt. lige at hent og kør en fuld scan med Malwarebytes Anti-Malware http://www.spywarefri.dk/downloads1/mbam-setup.exe og derefter en resning med CCleaner http://www.filehippo.com/download/file/9f2ffee400f2a009590385d706e62eda08fc70ae32e790e1ab5d5c4863e9abab/

ps. lige inden du køre en scanning med Malwarebytes Anti-Malware, så kør lige en opdatering, så du har de seneste definationer.
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 13:40 #6
Kan så fortælle at jeg allerede bruger Microsofts eget antivirus... Og synes den er for langsom, og den æder resourcer ..
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 13:41 #7
jeg kan gøre det senere..
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 13:42 #8
er nemlig ikke hjemme ved min egen pc nu.. Sidder på jobcenter..
Avatar billede tiger_dk Mester
28. august 2012 - 13:51 #9
når du kommer hjem, så prøv forslagene i #5
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 14:04 #10
jeps vil jeg gøre ;)
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 15:45 #11
Så har jeg scannet med Malware Bytes, og opdaterede inden scanning. Og dernæst har jeg renset med Ccleaner... Hvad så nu? Jeg har en logfil fra Scanningen med Malware Bytes, men umidelbart ingen log fra Ccleaner ?
Avatar billede NicklasAndersen Nybegynder
28. august 2012 - 16:00 #12
Hejsa :)
Jeg ville bare lige sige at en af de nyeste og bedst bedømte Antivirus program i 2012, er Bitdefender, og kan roligt anbefale den, bruger den selv lige nu, men dog kun på prøveversionen, men alt i alt er det et rigtigt godt Antivirus program, og hvis det er, er hjemmesiden her: http://bitdefender.dk/

- Nicklas Skov Andersen
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 16:04 #13
Tak for dit svar Nicklas ;) Jeg vil kigge på programmet og lave en vudering ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. august 2012 - 16:11 #14
Fandt Malwarebytes noget?
Og har det lavet en ændring i hastigheden på pc?
28. august 2012 - 16:31 #15
PS: Vi skal ikke se loggen fra CCleaner - men gerne loggen fra MalwaerBytes ... (Findes i MalwareBytes programmet under fanen - tja - Logs ...)

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista/WIN7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 16:36 #16
Her er loggen fra MalwareByte..

Malwarebytes Anti-Malware (Prøveversion) 1.62.0.1300
www.malwarebytes.org

Database version: v2012.08.26.01

Windows 7 Service Pack 1 x86 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
Jesper :: JESPER-PC [administrator]

Beskyttelse: Slået til

mbam-log-2012-08-26 (13-30-43).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|E:\|)
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 358705
Tid gået: 47 minut(ter), 52 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 2
C:\Users\Jesper\Downloads\installer_nokia_ovi_suite.exe (PUP.BundleInstaller.BT) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
E:\Computer Spil\Sanctum.v1.0.6917.cracked.READ.NFO-THETA\NFOviewer.exe (Malware.Packer.Krunchy) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

(færdig)

Henter lige det andet program og scanner med..
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 16:37 #17
Her er Hijackthis Loggen.. Kæft det gik hurtigt

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3505 SP1)
Boot mode: Normal

Running processes:
c:\program files\teamviewer\version7\TeamViewer.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\BATINDICATOR.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync 3.0\htcUPCTLoader.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia Suite\NokiaSuite.exe
C:\ProgramData\Badoo\Badoo Desktop\1.6.55.1183\Badoo.Desktop.exe
C:\Program Files\Socialbox\Socialbox.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\CNYHKEY.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\Transports\NclMSBTSrvEx.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Fraps\fraps.exe
C:\Windows\explorer.exe
C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe
C:\Windows\notepad.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerPlugin_11_3_300_271.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\Windows\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Users\Jesper\Desktop\hijackthis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://badoo.com/startpage/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: uTorrentControl_v2 Toolbar - {7473b6bd-4691-4744-a82b-7854eb3d70b6} - C:\Program Files\uTorrentControl_v2\prxtbuTor.dll
O2 - BHO: uTorrentControl_v2 - {7473b6bd-4691-4744-a82b-7854eb3d70b6} - C:\Program Files\uTorrentControl_v2\prxtbuTor.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~1\SEARCH~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~1\SEARCH~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll (file missing)
O3 - Toolbar: uTorrentControl_v2 Toolbar - {7473b6bd-4691-4744-a82b-7854eb3d70b6} - C:\Program Files\uTorrentControl_v2\prxtbuTor.dll
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [MSC] "c:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe" -hide -runkey
O4 - HKLM\..\Run: [BATINDICATOR] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\BATINDICATOR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchHPOSIAPP] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\LaunchApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HTC Sync Loader] "C:\Program Files\HTC\HTC Sync 3.0\htcUPCTLoader.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe" /starttray
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NokiaSuite.exe] C:\Program Files\Nokia\Nokia Suite\NokiaSuite.exe -tray
O4 - HKCU\..\Run: [Badoo Desktop] C:\ProgramData\Badoo\Badoo Desktop\1.6.55.1183\Badoo.Desktop.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Startup: Socialbox.lnk = C:\Program Files\Socialbox\Socialbox.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: AMD External Events Utility - AMD - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HP Support Assistant Service - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Support Framework\hpsa_service.exe
O23 - Service: HP Quick Synchronization Service (HPDrvMntSvc.exe) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\HPDrvMntSvc.exe
O23 - Service: HP Software Framework Service (hpqwmiex) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqWmiEx.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: Internet Pass-Through Service (PassThru Service) - Unknown owner - C:\Program Files\HTC\Internet Pass-Through\PassThruSvr.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: TeamViewer 7 (TeamViewer7) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files\TeamViewer\Version7\TeamViewer_Service.exe

--
End of file - 7116 bytes
Avatar billede 220661 Ekspert
28. august 2012 - 16:41 #18
Den fandt så ud af at du har brugt en crack til et spil.
Passer man ikke på får man snavs med når man bruger UTorrent.
Har kun et råd: Lad nu være at bruge disse cracks.
Du aner ikke hvilke programstumper der ligger bag
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 16:48 #19
Har slettet spillene... Men hvad med den Hijackthis log ? Er der noget i den ?
28. august 2012 - 16:52 #20
Under alle omstændigheder ->

Afinstall følgende (Eller ELSKER du dem til at fylde op/forbruge resourser?):

* uTorrentControl_v2 Toolbar
* Searchqu Toolbar
* Google Updater Service
* Skype Updater

Og du ved selv hvad [Badoo Desktop] er ?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. august 2012 - 16:55 #21
ikke andet end Utorrent stikker i øjnene. som jeg ser det.
Men vi lader lige Karise Larry kigge på loggen.
Der er sikkert nogle toolbars du kan undvære, og hvad med Messenger, bruger du den?
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 17:00 #22
Ja jeg ved godt hvad Badoo Desktop er.. Men det skal også bare fjernes.. ;)
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 17:00 #23
Og Messenger.. Ja det bruger jeg..
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 17:06 #24
Tror jeg har fået fjernet det som skulle fjernes nu...

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3505 SP1)
Boot mode: Normal

Running processes:
c:\program files\teamviewer\version7\TeamViewer.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\BATINDICATOR.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync 3.0\htcUPCTLoader.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia Suite\NokiaSuite.exe
C:\Program Files\Socialbox\Socialbox.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\CNYHKEY.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\Transports\NclMSBTSrvEx.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe
C:\Users\Jesper\Desktop\hijackthis\HiJackThis.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerPlugin_11_3_300_271.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://badoo.com/startpage/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [BATINDICATOR] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\BATINDICATOR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchHPOSIAPP] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\LaunchApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HTC Sync Loader] "C:\Program Files\HTC\HTC Sync 3.0\htcUPCTLoader.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe" /starttray
O4 - HKLM\..\Run: [bdinstaller] "C:\Program Files\Common Files\Bitdefender\SetupInformation\downloader\setuplauncher.exe" /run:"C:\Program Files\Common Files\Bitdefender\SetupInformation\downloader\setupdownloader.exe" /args:"/after_restart"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NokiaSuite.exe] C:\Program Files\Nokia\Nokia Suite\NokiaSuite.exe -tray
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Startup: Socialbox.lnk = C:\Program Files\Socialbox\Socialbox.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: AMD External Events Utility - AMD - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HP Support Assistant Service - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Support Framework\hpsa_service.exe
O23 - Service: HP Quick Synchronization Service (HPDrvMntSvc.exe) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\HPDrvMntSvc.exe
O23 - Service: HP Software Framework Service (hpqwmiex) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqWmiEx.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: Internet Pass-Through Service (PassThru Service) - Unknown owner - C:\Program Files\HTC\Internet Pass-Through\PassThruSvr.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: TeamViewer 7 (TeamViewer7) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files\TeamViewer\Version7\TeamViewer_Service.exe

--
End of file - 6235 bytes
28. august 2012 - 17:11 #25
Hmmm...

C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe ?

---
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 17:15 #26
Kan jeg ikke finde i Hijackthis... Skal det bare fjernes inde i Fjern programmer ?
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 17:37 #27
Så har jeg fjernet Utorrent manuelt... Der kommer lige en log fil mere..

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3505 SP1)
Boot mode: Normal

Running processes:
c:\program files\teamviewer\version7\TeamViewer.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\BATINDICATOR.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync 3.0\htcUPCTLoader.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia Suite\NokiaSuite.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\CNYHKEY.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\Transports\NclMSBTSrvEx.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Users\Jesper\Desktop\hijackthis\HiJackThis.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerPlugin_11_3_300_271.exe
C:\Windows\notepad.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://badoo.com/startpage/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [BATINDICATOR] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\BATINDICATOR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchHPOSIAPP] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\LaunchApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HTC Sync Loader] "C:\Program Files\HTC\HTC Sync 3.0\htcUPCTLoader.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe" /starttray
O4 - HKLM\..\Run: [bdinstaller] "C:\Program Files\Common Files\Bitdefender\SetupInformation\downloader\setuplauncher.exe" /run:"C:\Program Files\Common Files\Bitdefender\SetupInformation\downloader\setupdownloader.exe" /args:"/after_restart"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NokiaSuite.exe] C:\Program Files\Nokia\Nokia Suite\NokiaSuite.exe -tray
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Startup: Socialbox.lnk = C:\Program Files\Socialbox\Socialbox.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: AMD External Events Utility - AMD - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HP Support Assistant Service - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Support Framework\hpsa_service.exe
O23 - Service: HP Quick Synchronization Service (HPDrvMntSvc.exe) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\HPDrvMntSvc.exe
O23 - Service: HP Software Framework Service (hpqwmiex) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqWmiEx.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: Internet Pass-Through Service (PassThru Service) - Unknown owner - C:\Program Files\HTC\Internet Pass-Through\PassThruSvr.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: TeamViewer 7 (TeamViewer7) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files\TeamViewer\Version7\TeamViewer_Service.exe

--
End of file - 6045 bytes
Avatar billede tiger_dk Mester
28. august 2012 - 17:59 #28
Så har jeg fjernet Utorrent manuelt... , kør lige en CCleaner..
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 18:34 #29
oki og så kør en hijackthis bagefter ?
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 18:49 #30
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3505 SP1)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files\TeamViewer\Version7\TeamViewer.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\BATINDICATOR.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync 3.0\htcUPCTLoader.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia Suite\NokiaSuite.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\CNYHKEY.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\Transports\NclMSBTSrvEx.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Users\Jesper\Desktop\hijackthis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://badoo.com/startpage/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [BATINDICATOR] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\BATINDICATOR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchHPOSIAPP] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\LaunchApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe" /starttray
O4 - HKCU\..\Run: [ccleaner] "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe" /AUTO
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: AMD External Events Utility - AMD - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HP Support Assistant Service - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Support Framework\hpsa_service.exe
O23 - Service: HP Quick Synchronization Service (HPDrvMntSvc.exe) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\HPDrvMntSvc.exe
O23 - Service: HP Software Framework Service (hpqwmiex) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqWmiEx.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: Internet Pass-Through Service (PassThru Service) - Unknown owner - C:\Program Files\HTC\Internet Pass-Through\PassThruSvr.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: TeamViewer 7 (TeamViewer7) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files\TeamViewer\Version7\TeamViewer_Service.exe

--
End of file - 4941 bytes
28. august 2012 - 19:01 #31
PS: Du behøver ikke at lade CCleaner køre automatisk ved hver opstart...

---

Er du snart blevet enig om hvilket aktivt sikkerhedsprogram du vil anvende ?

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/products/security-essentials ?
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 19:03 #32
Ja jeg vil bruge Microsoft Security Essentials da jeg ikke kan få installeret Bit Defender..
28. august 2012 - 19:27 #33
Ping...

Lægger hermed et [svar] ...

---

* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 19:35 #34
Jeg vil gerne sige mange gange tak til jer alle sammen ;) Men lige inden jeg giver point, jeg vil ikke træde nogen over tæerne så derfor: Skal pointene deles eller skal jeg give dem til Én? Altså i har jo alle hjulpet og givet mig lidt ideer til antivirus programmer, jeg valgte så Microsofts eget... Men vil så igen sige jeg tror at den person som har været til mest hjælp er Karise_Larry... Igen vil ikke træde nogen over tæerne ;)
Avatar billede thedevil Nybegynder
28. august 2012 - 20:12 #35
Siden der ikke er nogen som kommer med svar på hvad jeg skal gøre, så har jeg afgjort det ved at se på hvem der har skrevet flest indlæg til mit opslag... Det bliver så Karise_Larry der får de 30 point
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2012 - 15:46 #36
Det er helt i orden.