Avatar billede WPCS Nybegynder
28. august 2012 - 09:33 Der er 1 løsning

Fejlkoder på TimeCapsule?

Jeg har netop anskaffet mig en TimeCapsule og synes ikke det var heeeelt så nemt at sætte den op som Apple selv angiver ligesom jeg mener at deres guide er meget sparsom.

Men det lykkedes!

Jeg ville manuelt flytte mine data over på TC men kom til at flytte dem over på den partition (?) der hedder "Time Machine sikkerhedskopier" og IKKE "AppleTimeCapsule"
Jeg kopierede filerne over på drevet "AppleTimeCapsule" og det fungerer nu så både Mac og PC kan tilgå drevet.
Men når jeg forsøger at slette de backup-filen eller de 3 mapper (med indhold) jeg har oprettet på "TimeMachine sikkerhedskopier" kommer den op med en fejlkode:

Finder kan ikke udføre handlingen, fordi nogle data i "Backups.backupdb" ikke kan læses eller skrives.
(Fejlkode -36)

Vælger jeg at slette mappen //MUSIK siger den:

Finder kan ikke udføre handlingen, fordi nogle data i "// MUSIK" ikke kan læses eller skrives.
(Fejlkode -36)

og kan ikke finde ud af hvad de betyder ud over at jeg tænker at det enten er fordi filerne er for store eller at der er et forkert format?

Det kan jeg bare ikke få til at passe?

Noget helt andet er at det skulle være så nemt at tilslutte en ekstern harddisk til TC og via Airport-væktøjet se harddisken men det kan jeg heller ikke få til at virke. Det er en HD direkte tilsluttet med USB uden strømforsyning.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede WPCS Nybegynder
04. december 2012 - 12:48 #1
Tak for hjælpen