Avatar billede kalbrech Nybegynder
24. august 2012 - 23:21 Der er 3 kommentarer

USB-diskettedrev på virtuel xp på win7/64 maskine

Jeg har fået ny bærbar pc med win7/64 pro.
For at kunne servicere vores ældre Siemens S5 plc`er har jeg installeret en virtuel XP pc og installeret Step-5 herpå. Derefter skal der overføres en aktiveringsnøgle fra en special-formateret (rød eller gul) Siemens diskette. Til formålet har jeg tilsluttet et USB diskettedrev og for at få adgang til dette har jeg delt dette drev på win7. Herefter har jeg adgang til dette drev på den virtuelle XP som drev Z. For at overføre nøglen fra disketten til harddisken bruges et program der hedder AuthorsW. Dette program kan godt se nøglen på diskettedrevet, men kan ikke overføre den da det påstår at nøglen er ødelagt. Jeg er sikker på at nøglen ikke fejler noget, da jeg kan overføre den frem og tilbage på min gamle win7/32 pc. Jeg kan læse og skrive på disketten med dos på den virtuelle xp. Ifølge Siemens Support kan årsagen være at jeg i XP ikke kan opnå fuld kontrol med drevet hvorfor en del af kommunikationen foregår på 64-bit-niveau - hvilket AuthorsW ikke kan håndtere. (Eller noget i den retning.) Derfor: hvordan kan jeg opnå fuld kontrol over mit usb-diskettedrev fra den virtuelle XP? Hvis jeg forsøger at tilslutte drevet vha USB-fanen øverst på xp-maskinens skrivebord får jeg ikke lov.
Avatar billede lclemens Nybegynder
24. august 2012 - 23:48 #1
Prøv at lave et image af diskken med f.eks. WinImage. Mount så imaget i den virtuelle maskine.
Avatar billede lclemens Nybegynder
25. august 2012 - 01:18 #2
Næ, det vil nok ikke virke. Hvis dataene lægges med ukendt encoding på disketten, så kan man ikke bare tage en kopi.
Avatar billede kalbrech Nybegynder
11. september 2012 - 22:32 #3
Problemet er stadig ikke løst. :-(