Avatar billede Opadome Nybegynder
22. august 2012 - 19:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Installation af Windows på Mac

Hejsa,

Jeg har hentet Windows 8 RTM fra Microsoft's hjemmeside men har ingen anelse om hvordan jeg installerer det på min Mac. Kører OS X Mountain Lion (10.8) og har lige delt min harddisk plads op i 2. BootCamp lader mig kun installere Windows hvis jeg har en CD med Windows 7, der er bare det problem at det er en Retina-macbook jeg har så den har intet disc drev. Er der ikke en måde at installere det på fra en ganske almindelig USB pind? Jeg har ISO filen til W8 RTM men aner ikke hvad jeg skal gøre herfra når bootcamp ikke længere virker med deres nye macbooks.
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. august 2012 - 20:08 #1
jeg har aldrig prøvet det men du skal hente BootCamp til Mac.
men prøv at Google der er masser af hjælp.
http://macs.about.com/od/bootcamp/ss/Using-Boot-Camp-Assistant-To-Install-Windows-On-Your-Mac_4.htm
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. august 2012 - 20:42 #2
Hej.

  Du henter bare Windows 7 USB/DVD Download tool fra Microsoft via http://images2.store.microsoft.com/prod/clustera/framework/w7udt/1.0/en-us/Windows7-USB-DVD-tool.exe
Den klargør din USB-pind og kopierer ISO'en over på den bagefter - så er du klar.

De bedste hilsner
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. august 2012 - 20:50 #3
CRKrogh Det får man nu ikke windows ind på en MAC med.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. august 2012 - 20:56 #4
Nej, det gør du ikke, men din Windows-DVD er tilgængelig på USB-pind, hvad der måske netop kunne gøre BootCamp aktuel med en Retina MacBook.
Avatar billede Opadome Nybegynder
22. august 2012 - 21:17 #5
#2 Jeg kan ikke åbne det program du sendte mig da det er et .exe program.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. august 2012 - 21:21 #6
Det er et Windows-program fra Microsoft, så den del af opgaven skal løses fra en Windows-PC.
Avatar billede Opadome Nybegynder
22. august 2012 - 21:29 #7
Det bliver svært når jeg har en Mac, hvis jeg havde en Windows PC så var der ingen grund til at installere Windows på min Mac jo :P
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. august 2012 - 21:32 #8
Nej, men mon ikke du så kender en, der kan gøre det for dig? Der er jo nok ikke den store interesse fra Microsofts side i at konvertere deres værktøj til OSX, vel? ;-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2012 - 08:22 #9
Avatar billede Opadome Nybegynder
24. august 2012 - 14:28 #10
Ja, under "Krav" står der "En komplet version af Windows 7 på én disk" - jeg har det på en USB, ikke en disk :/
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2012 - 14:35 #11
Nu har jeg ikke en MAC men i windows er det komplet ligegyldigt om du installerer fra en DVD eller en USB det er bare at bestemme hvorfra den skal hente programmet!
Avatar billede Opadome Nybegynder
24. august 2012 - 17:06 #12
I know, har selv brugt Windows i over 10 år og installeret det hundredevis af gange på mine tidligere PC'er :) Desværre er Apple gode til at lyve om deres produkter med sætninger som "It just works" - må indrømme Windows virker 100 gange bedre end OS X, hvilket også er derfor jeg prøver at hente det på min Mac :P

En anden mulighed er at installere det fra boot-up, men Windows giver mig ikke lov da harddisken skal være formateret som NTFS før den gider.
Avatar billede Opadome Nybegynder
09. maj 2013 - 16:47 #13
lukker