Avatar billede doomhawk Nybegynder
21. august 2012 - 22:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

(Harddisk) Goflex desk strømforsynings problem

Hej

Jeg har lige købt 2 nye Seagate Ekstern harddisk USB 3,0 2TB og jeg har et problem. Jeg forbandt dem til strømforsyningen og USB 3.0 portene og det virker som det skal, men når jeg genstarter eller lukker ned og vender tilbage til windows 7 bliver de ikke identificeret, og jeg er nødt til at tage strømstikket ud og sætte det tilbage for at windows vil identificere dem. Det er naturligvis meget upraktisk.

Er der nogen der kender til dette problem og er der en simpel løsning?

På forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2012 - 22:55 #1
kan du se dem i diskhåndteringen når de ikke er synlige i computer?
Avatar billede doomhawk Nybegynder
21. august 2012 - 23:17 #2
Nej det kan jeg ikke. Men under enhedshåndtering står der 2 udråbstegn ud for "USB mass storage device". Jeg har prøvet at opdatere, men windows siger at den bedste driver allerede er installeret. Ved ikke om den information hjælper noget.
Avatar billede doomhawk Nybegynder
21. august 2012 - 23:22 #3
De 2 udråbstegn ud for "USB mass storage device" forsvinder iøvrigt når harddiskene ellers er synlige i windows.
Avatar billede doomhawk Nybegynder
21. august 2012 - 23:35 #4
Prøvede at sætte dem i usb 2.0 portene i stedet for og så har windows ikke noget problem med at finde dem. Mystisk. Har iøvrigt prøvet alle 3 usb 3.0 porte som jeg har med samme negative resultat.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2012 - 23:56 #5
Det kunne jo se ud som om at driveren til usb 3 portene ikke virker helt korrekt, når der kommer de 2 udråbstegn.
Når du opdaterer er det så gennem windows update?
Du kunne evt prøve om SlimDrivers kan finde en anden driver:
http://www.driverupdate.net/
Avatar billede doomhawk Nybegynder
22. august 2012 - 01:24 #6
Jeg prøvede at søge efter opdateringer online fra driveren i enhedshåndteringen. Virkede ikke. Driversupdate.net fandt faktisk en usb driver og installerede den og bad mig genstarte. Men det var det samme og driver datoen var den samme. Det er en fil der hedder usbstor.sys under windows/system32/drivers. Prøvede også fra min mainboard cd(har et msi z77a-g45). Der var også usb drivere. Igen med samme resultat og uden at opdatere den driver. Det iøvrigt en ældgammel driver fra den 21-06-2006. Frustrende. Tænkte på at ville slette usbstor.sys filen så man kunne få lov til at opdatere. Men så noget skal man jo nok passe meget på med.

Jeg har også lavet et indlæg på seagates forum hvor der var en der svarede følgende:

I had the same issue with having to disconnect and reconnect my external drive to get it to be recognized. The steps below worked for me and I haven't had any trouble with the drive since.

For Windows 7/Vista/XP:

1.    Right-click on (My) Computer.
2.    Select Manage.
3.    Select Device Manager.
4.    Click the + sign next to Universal Serial Bus Controllers to expand the menu.
5.    Double-click on the first Root Hub you see.
6.    Go to the Power tab and see if the drive is connected to it. If not, try the next Root Hub.
7.    If so, click the Power Management tab.
8.    Uncheck the box that says allow computer to turn off this device to save power.

Det prøvede jeg. Men det virkede desværre heller ikke.

Mange tak fordi du gider at bruge din tid på dette. Det sætter jeg stor pris på :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2012 - 15:55 #7
Velbekomme.
Hvad med disse drivere fra MSI hjemmeside?
http://www.msi.com/product/mb/Z77A-G45.html#/?div=Driver&os=Win7%2032
De er da fra 2012 kan jeg se.
Avatar billede doomhawk Nybegynder
22. august 2012 - 18:16 #8
Prøvede at opdatere med driverne fra msi hjemmeside men det hjalp desværre heller ikke. Jeg kan se at nogen af usb driverne i enhedshåndtering er blevet opdateret men ikke usbstor.sys driveren. Måske jeg skulle prøve en af de der linux versioner som man kan køre på en cd/dvd for at se om det kun er et windows problem. Jeg har iøvrigt lavet et indlæg på msi's forum. Så må jeg se om det giver noget ellers begynder jeg snart at være derhenne hvor jeg giver op. Men jeg synes det er et lidt mærkeligt problem som overhovedet ikke burde være et problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2012 - 19:13 #9
Var der andre af de drivere på Msi siden der havde en nyere version nummer. Tænker evt på chipsæt driveren.
Det er jo den der formidler kontakten på bundkortet. Og gør den det ikke godt nok er der måske enheder der kan falde af.
I dit tilfælde usb3 driveren
Avatar billede doomhawk Nybegynder
22. august 2012 - 19:21 #10
Ja, jeg installerede alle de de drivere jeg kunne. Dog ikke bios endnu(Sidste udvej). Men det er stadig det samme.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2012 - 19:38 #11
Ja bios er altid sidste udvej hvis andet fejler.
Er pc født med Win 7?

Der kan ikke noget med firmwareupdates på dine diske som der kan være med nogle Western Digital vel?
Jeg synes nemlig at jeg er ved at løbe tør for ideer.
Har et par ting som jeg havde afprøvet, hvis det var mig der stod i din situation.
1: Tjekke disken for fejl: http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.
2: Tjekke om systemfiler er i rette verion og ikke defekte:
http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html
Avatar billede doomhawk Nybegynder
22. august 2012 - 20:51 #12
Jeg kan godt forstå at du er ved at løbe tør for ideer. Det er jeg godt nok også. Har prøvet med de ting der lå på harddiskene. Det samme resultat.

Venter på nogle svar på MSIs forum. Jeg er ret sikker på at det er der problemet ligger. Altså mainboardet/usb 3.0 portene. Jeg har nemlig lige prøvet Puppy Linux Live Boot og der er problemet nøjagtigt det samme. Så det sikkert ikke(for engangs skyld) et windows problem. Det kan måske også stadig være noget med harddiskene. Bare mærkeligt at det skulle være begge den er gal med. Men måske en meget uheldig kombination af netop den harddisk produkt serie og mainboardet. Hvis jeg nu havde en anden usb 3.0 harddisk så kunne jeg teste det. Den berømte udelukkelsesmetode :-)

Men jeg synes bare du skal ligge et svar. Du har virkeligt prøvet alt og gav mig ideer til at prøve andre ting. Det altid godt med flere "øjne" med sådan noget. Så rigtig mange tak for indsatsen.

Med venlig hilsen
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2012 - 16:07 #13
Velbekomme
Når jeg skrev tjekke disk er det jo din interne disk.
Kan se der måske er download til din disk her:
http://www.seagate.com/support/downloads/
Jeg har ikke mere desværre.
Men lægger et svar
Avatar billede doomhawk Nybegynder
23. august 2012 - 16:20 #14
MSI anbefalede at jeg lavede en bios opdatering. Så det gjorde jeg og så virkede det. Næsten. Når jeg slukker og tænder virker det men ikke hvis jeg bare rebooter. i mellem tiden fik jeg en privat besked fra en Seagate moderator der skrev at der var en download der ville fixe problemet. Det vil han så sende til mig. Han skulle bare bruge mine diskes serial numre. Så nu venter jeg på mail. Men det virker godt nok mærkeligt at de så ikke gør mere opmærksom på dette problem når åbenbart kender til det. Man ville slippe for meget besvær.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2012 - 16:30 #15
Ja det har du ret i. Tak for point.
Jeg hopper af tråden nu