Avatar billede RasmusRR Nybegynder
16. august 2012 - 20:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Åben FTP i Explore

Når jeg prøver at åben FTP til min hjemmeside får jeg følgende skærm:

FTP-rod på minside.dk
Tryk på Alt, klik på Vis, og klik derefter på Åbn FTP-sted i Windows Stifinder for at få vist dette FTP-sted i Windows Stifinder.

Når jeg så gør som skrevet fåe jeg følgende fejlmeddelse:
Dette FTP-sted kan ikke vises i Windows stifinder

Hvad gør jeg for at få åbnet ftp adgangen til min hjemmeside via explore?

Bruger Ie 9
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
16. august 2012 - 21:06 #1
kan du ikke bare skrive ftp://dinside.dk eller ftp://ipadresse
?
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
16. august 2012 - 21:08 #2
jeg vil dog anbefale FileZilla som er et rigtig godt ftp progz og så er det gratis :-)
Avatar billede RasmusRR Nybegynder
16. august 2012 - 21:17 #3
Det er den måde jeg går ind. Når jeg skriver brugernavn og adgangskode kommer jeg ikke ind på roden men får en side teksten:

FTP-rod på minside.dk
Tryk på Alt, klik på Vis, og klik derefter på Åbn FTP-sted i Windows Stifinder for at få vist dette FTP-sted i Windows Stifinder.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
16. august 2012 - 21:34 #4
nu skal jeg lige have det skåret ud i pap!!

Du kan logge ind påsiden men får så en side når du ER logget ind der siger det?

må vi få et screenshot?
Avatar billede teknik Juniormester
16. august 2012 - 22:56 #5
Hej Rasmus.

Jeg har på fornemmlsen, at du sammneblander to ting.

1. FTP adgang til en internet side som tilbyder adgang for alle via ftp
fx.
ftp://ftp1.freebsd.org/pub/FreeBSD/

..den øvelse kræver ikke noget speciel software.

2. FTP adgang til at uploade ens egen hjemmeside i form af datafiler til den hosting server man har lejet plads på.

Det kan man _ikke_ gøre vha. internet explorer
Her skal man i stedet bruge et såkaldt FTP (overførsels) program, fx. CuteFTP...eller et andet...der er masser af dem.
fx det gratis http://www.coffeecup.com/free-ftp/

...gætter på at det er det svar du eftersøger.

eller
3. Jeg tager helt fejl, og du ønsker rent faktisk at give (udvalgte?) brugere ftp adgang til dit internet site...noget kun de allefærreste har brug for
Her er jeg ikke skarp, men jeg mener at huske, at de fleste "normale" hosting firmaer ikke tilbyder denne mulighed i deres standard-pakke, da langt under 1% har brug for denne funktionalitet.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede lclemens Nybegynder
16. august 2012 - 23:24 #6
Prøv at gå ind i "computer" og tilføj netværkssted
Avatar billede RasmusRR Nybegynder
17. august 2012 - 21:54 #7
Jeg er lige gået fra windows XP over til windows 7. Da jeg brugte XP havde jeg en genvej hvor så jeg kunne lægge filer op på min hjemmeside.

Nu skal jeg så til at lægge filerne op på min nye pc og får så ovenstående fejl når jeg er logget ind, via ftp://wswb10.surftown.dk/

Vil ikke afvise at der blev lavet noget omkring netværkssted da jeg lavde genvejen i sin tid.
Min får ikke muligheden "netværkssted" under computer det tættest jeg kommer på er "netværksdrev"
Avatar billede lclemens Nybegynder
18. august 2012 - 00:15 #8
Tryk på alt-tasten, så fil-menuen bliver synlig. Her kan du tilføje det
Avatar billede RasmusRR Nybegynder
25. december 2012 - 17:21 #9
Kan ikke få det til at virke, så lukker og bruger at FTP program