Avatar billede Oldenburgekspert Nybegynder
09. august 2012 - 14:59 Der er 6 kommentarer

Hvilket operativsystem anbefales til en Raspberry Pi?

Jeg vil gerne bruge en Raspberry Pi som eksperimentel computer. Hvilket operativsystem er det bedst egnede?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. august 2012 - 15:15 #1
Avatar billede Fotoclub Nybegynder
09. august 2012 - 17:46 #2
Jeg bruger Google Chrome OS på min Raspberry Pi. Men det afhænger af, hvad man vil bruge den til. Man kan også installere både Google Chrome og en eller anden Linux-version.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. august 2012 - 18:02 #3
min debian har så tilføjet 'cairo-dock' (det er en mac-look-a-like ikon-linje) og chromium browser (som kan meget, dog ikke lige netop synkronisere data med chrome mht foretrukne)
http://uppix.net/5/0/b/cba1204ddd445b9c21b7bdfa1dee5.png
Avatar billede netatapa Nybegynder
12. august 2012 - 21:56 #4
- Gentoo Linux
- Puppy Linux til Raspberry Pi
- Raspberry Pi Fedora Remix
- Raspbian (Wheezy Port med hurtig FP-understøttelse)
- RiscOS
- Slackware ARM (tidligere ARMedslack)
Avatar billede skeobel Nybegynder
13. august 2012 - 18:05 #5
Hvis du kender nogen, som kan portere en version af Android, så den arbejder med 256 MB RAM, er det muligt at bruge Android på Raspberry Pi-computeren.
Avatar billede jkollerup Nybegynder
14. august 2012 - 23:05 #6
Jeg vil klart anbefale Raspbian: http://raspberrypi.dk/raspbian-klar-til-raspberrypi/. Dette er det styresystem, der udnytter hardwaren bedst og har de påkrævede ting til "eksperimentel computer," som du nævner. Desuden er det vigtigt at påpege, at fonden bag mini-computeren selv anbefaler netop dette :-)