Avatar billede jkk1989 Nybegynder
07. august 2012 - 23:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny computer - langsom!

Har lige fået samlet computeren færdig, men den vil bare INTET, installationen af windows går fint, men derefter volder den intet andet end problemer.
Den fryser fast, baggrunden kommer ikke frem (sort baggrund) indtil man åbner en mappe eller lignende så begynder den at vise en "del" af baggrunden.
Maskinen er ufattelig langsom og står og hænger ved velkomstskærmen.

Grafikkortet er et midlertidig indtil der bliver råd til et nyt. Og det bliver så forsynet med et 6pin PCI-E Stik.
Bundkortet får det normale 24Pin + 8pin ved CPU, og det 6Pins stik på bundkortet som er når man køre sli er der intet sat til.
Jeg har installeret den nyeste grafikdriver, og chipset driver men uden held, ligeledes i bios har jeg prøvet default, og safe settings.

Er åben over for ALLE bud og forslag til hvad det kan være..

CPU: Intel i7 3820 / 3.6gHz LGA2011
Køler: Corsair Hydro H80 Liquid cooling
Bundkort: Asus Rampage IV Extreme LGA2011
Grafikkort: Asus Geforce GT6800
Ram: G.Skill Ripjaws Z 32gb (8x4) 1866 MHz / PC3-14900, CL9 F3-14900CL9Q2-32GBZL
Harddisk: Intel 520 SSD SATA-600 - 180gb
PSU: Corsair Professional Series Gold AX850
Kabinet: NZXT H2 Classic White
OS: Windows 7 Ultimate
Avatar billede jkk1989 Nybegynder
08. august 2012 - 00:13 #1
Hvis jeg vælger at fjerne grafikkortet under enhedshåndtering så køre maskinen nogenlunde som den skal, dog ikke helt optimalt alligevel, men klart bedre...
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2012 - 07:36 #2
kan du komme frem til skrivebordet så prøv det her

http://www.gratisimage.dk/image-FDB0_5021FA2A.jpg

computer-højre klik-administrer-enhedshåndtering-diskdrev-vælg din ssd disk og højreklik på den - egenskaber-politikker
der laver du ændringen

men det er sikkert dit graffikkort der bøvler

m.vh.
Avatar billede jkk1989 Nybegynder
08. august 2012 - 10:01 #3
Det er hermed forsøgt, men uden held, det hjalp slet intet..
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. august 2012 - 11:49 #4
Driver?
Hvad med DirectX
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2012 - 13:40 #5
for at udelukke hardware fejl brnder du ultimate boot cd og booter op på den

går ind under

Diagnostic
start med  at prøve med denne her
Bst5
http://www.ubcd4win.com/contents.htm

http://www.ultimatebootcd.com/

samtidig tester du dine ram for fejl

det kan sagtens være dit lan der driller
men udeluk ikke noget men vær metodsik for at udelukke

hvis du geninstallerer den så husk at fjerne den lille partition på 100 mb som win 7 opretter til systemfilerne - den bliver auto oprettet igen
det gør man for at den ikke henviser til et eller andet der ikke duer

m.v.h
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. august 2012 - 14:55 #6
@treatmenice

100% enig :)
Avatar billede jkk1989 Nybegynder
09. august 2012 - 01:02 #7
Problemet er løst, det var grafikkortet.
Prøvet med et nyt og nu spiller det bare max!!

Tak til alle jer med inputs!
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2012 - 07:26 #8
hvis det er mit svar der er rigtigt accepterer du blot denne her
hvis ikke lægger du selv et svar og accepterer

m.v.h