Avatar billede datatekniker_eleven Nybegynder
05. august 2012 - 22:34 Der er 8 kommentarer

Windows server 2008 kompatibel firewall.

Hej.

Jeg efterlyser en firewall til min server.

Har brugt Zonealarm, men man kan ikke med den gratise version tilføje en bestemt port exception...

Comodo kører rimelig dårligt på windows server.

Jeg mangler en som kan portforwarde, ikke trækker voldsomt mange resourcer - og som ikke er windows firewall...

Det skal være 64 bit
Avatar billede jjam Juniormester
06. august 2012 - 08:12 #1
Kan du oplyse om det SKAL det være en softwarefirewall?
Hvorfor kan Windows 2008 indbyggede firewall ikke benyttes?
Avatar billede datatekniker_eleven Nybegynder
06. august 2012 - 10:55 #2
Hej.

Det skal være software ja :)

synes ikke ret godt om windows firewall :)
Avatar billede jjam Juniormester
06. august 2012 - 12:19 #3
Jeg har ikke løsningen på din opgave. (Bruger normalt selv en HW firewall ud mod internettet, og Windows indbyggede på LAN siden).
Jeg er bare lidt nysgerrig for at finde ud af hvorfor den indbyggede firewall ikke tiltaler dig.
-    For besværlig opsætning?
-    For lidt rapportering?
-    For usikker?
Du behøver selvfølgelig ikke svare, men det er et område der interessere mig, og jeg vil gerne blive klogere.
Avatar billede datatekniker_eleven Nybegynder
06. august 2012 - 14:46 #4
Hej.

Jeg har en ven som er ret dygtig til security testing.

Han har gentagene gange (med min tilladelse) hacket sig vej igennem min Windows Firewall...
Avatar billede jjam Juniormester
06. august 2012 - 15:51 #5
>Han har gentagene gange (med min tilladelse) hacket sig vej igennem min Windows Firewall...
Tak, Det er da lidt at tænke over
Avatar billede datatekniker_eleven Nybegynder
07. august 2012 - 17:51 #6
hvad mener du? :)
Avatar billede jjam Juniormester
07. august 2012 - 18:59 #7
At Windows server firewall ikke er særlig god, når den kan omgås uden videre.
Avatar billede datatekniker_eleven Nybegynder
07. august 2012 - 19:53 #8
vil ikke sige at den omgås uden videre - men den er bare nemmere end andre at komme uden om :)