Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
30. juli 2012 - 01:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min pc bliver varm og fryser VIGTIG!!!

Hej. Jeg fik for ca. 3 måneder siden en ny computer, jeg har været tilfreds med den. Men den begyndte så nemt at blive varm. Og indimellem fryser den fast i ca. 5 sek.

Specs:
ACER ASPIRE TIMELINE ULTRA M3
8gb ram
500 gb hdd
intel core i5

Hvad synes I jeg skal ? Evt. returnere den til den lokale acer-point (købs stedet)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
30. juli 2012 - 01:40 #1
Hvorfor VIGTIG!!! ?
Avatar billede nissen2630 Novice
30. juli 2012 - 01:54 #2
Der er only one way... Retur med skidtet...
På 3 mnd. kan der da trods alt ikke nå at samle sig store mængder af støv ved blæseren.

@scootergrisen... Kunne du ikke finde et mere fornuftigt indslag at komme med ?..Ellers var det nok en ide at lade være
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
30. juli 2012 - 02:52 #3
DET BARE IRRITERENDE AT LÆSE DE HER OVERSKRIFTER HVOR FOLK MENER DET ER MEGET VIGTIGT AT MAN HJÆLPER DEM OG FOR EKSEMPEL SKRIVER HJJJJÆÆÆÆLLPP!!!

Nå men nu til spørgsmålet.
Computer begyndte at blive varm.
Øh ja det bliver en computer som regl. En kogeplade bliver også varm når man tænder den, det almindeligt.

Hvor varm computeren bliver afhænger af mange ting men der er ikke noget i vejen med computeren bliver varm.
Ved ikke om du havde regnet med noget andet men så har du nok bare forventet noget forkert.

At den fryser fast i 5 sekunder nogen gange kunne være så mange ting, hvordan skulle vi vide det ud fra så lidt oplysninger ?
Siger din harddisk en klik lyd nogen gange ?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2012 - 08:59 #4
Når du siger varm må du lige skrive hvor varm det er. For sidder du med den i skødet så vil en pc der er 50 grader under bunden jo måske føles varm. Og skødet er jo ikke lige den måde man som beskrevet bruger den på. Det er på et plant underlag, så dens blæsere har en chance for at køle den ned.
Og grunden til den fryser kan også være et program (application) der fejler. Du kan i din logbog se om dette er tilfældet.
Avatar billede jensenjs Juniormester
30. juli 2012 - 13:07 #5
Da den kun er 3 måneder gammel, så gemmer du eventuelle data på en ekstern enhed, og er der vigtige data på computeren så sletter du dem med et program som eraser http://eraser.heidi.ie/
Leverer computeen til reparation med det samme, og må så undværer den så længe.

Varm og fryser. Den er forkølet ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2012 - 14:44 #6
#5 Ja det kan ske med denne lunefulde sommer ;-)
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
30. juli 2012 - 14:57 #7
Sidder ved et bord når jeg bruger den. Og jeg har prøvet med en måling. Den bliver nogle gange op til 65-75 grader.

Ellers prøver jeg nok at levere den tilbage som I siger.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2012 - 15:08 #8
Nu er 65-75 grader for en højtydende bærbar ikke helt unormalt, når den bruges til det yderste.
Havde den smuttet helt op på ca 90 grader, så kunne jeg forstå den kunne fryse pga varme. Jeg tvivler stadig på det er varmen der får den til at fryse.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2012 - 15:18 #9
Øhh rasmus123 vi har jo været der før???
http://www.eksperten.dk/spm/962828
Hvad er forskellen fra sidste gang?
Og hvorfor reagerede du ikke overfor din forhandler med det samme dengang?
Avatar billede jensenjs Juniormester
30. juli 2012 - 16:13 #10
Rasmus123
Jeg har samme mening som 220661
65-75 grader er ikke meget ved spil. Du skrev i den tidligere tråd at ved Counter Strike var temperaturen ikke så høj.
Det ligger i spillets 3d Motor der er optimeret rimelig godt, da den blev udviklet for en del år siden til at yde godt uden for stor belastning af computeren.

Der må være noget andet der gør at den fryser.
Har du set i Logbogen.
tryk start
skriv logbog
tryk enter
Kig på Windows Logger
Se på de logbøger og se om der er noget der kan hjælpe dig
til at identificerer problemet.
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
30. juli 2012 - 16:35 #11
Ref. #9

Forskellen er at den fryser. Og at den er 65-75 grader ved normalt brug (internet m.m.)
Avatar billede chazeftw Nybegynder
31. juli 2012 - 17:16 #12
Hvad har du for noget underlag under den?
Hvis den står på en dug f.eks. så er det lidt selvforskyldt.
Ellers prøv at stille den op på noget hvor blæserne kan få frit løb og kør en stress test og se om den bliver lige så varm.
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
31. juli 2012 - 20:03 #13
den står på et fladt skrivebord uden dug.
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
23. august 2012 - 18:30 #14
Lukker