Avatar billede skaarup75 Nybegynder
25. juli 2012 - 20:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Administratorkonto deaktiveret

Hej

Jeg har været ved at klargøre en bærbar, som jeg skal have solgt. Den har været brugt på arbejdspladsen og har været sat op til at logge på et domæne.

Jeg gik så ind i netværks-id og fjernede computeren fra domænet og tilsluttede til en arbejdsgruppe og regnede da med at kunne logge på som administrator derefter.

Men nej. Når jeg skriver "Administrator" og password siger den "din konto er blevet deaktiveret".

Hvad gør jeg nu? Recovery er ikke en mulighed, da diskene til det vist desværre er gået tabt.

Øhm ... Hjælp :-(
Avatar billede deadman Nybegynder
25. juli 2012 - 20:10 #1
Formater og sælg den.
At sælge den med installeret styresystem, men uden medier er en meget dum ide...
Avatar billede lclemens Nybegynder
25. juli 2012 - 20:25 #2
Hvad med windows-licensen... tilhører den firmaet?

Ellers start windows op i fejlsikret tilstand
Avatar billede skaarup75 Nybegynder
25. juli 2012 - 20:39 #3
Jeg startede den op i fejlsikret tilstand. Sjovt jeg ikke tænkte på det før. Nu kan jeg da komme ind, så skidt med den administratorkonto :-)

Iclemens: Du må gerne få pointene.
Avatar billede lclemens Nybegynder
25. juli 2012 - 20:49 #4
Er du da ikke logget på med administratorkontoen? Så den er fin nok at have :)
Avatar billede lclemens Nybegynder
25. juli 2012 - 21:00 #5
Hvis der ikke findes nogen almindelig bruger med administrative rettigheder, så virker "administrator" nemlig i fejlsikret selvom den er deaktiveret :)
Avatar billede skaarup75 Nybegynder
25. juli 2012 - 22:04 #6
Ja jeg fandt ud af jeg kunne lægge på administratorkontoen i fejlsikret tilstand. Jeg forstår bare ikke hvorfor den er deaktiveret i alm. tilstand.
Avatar billede lclemens Nybegynder
25. juli 2012 - 22:09 #7
Det er den som standard, når man installerer Windows.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
25. juli 2012 - 23:26 #8
Det er sikkerhedsmæssige årsager at Administrator kontoen i vista / 7 er deaktiveret.

En tænkelig grund til det kunne være, at i XP setup bliver du bedt om at lave en administrator kode, men mange gjorde ikke dette. Det resultere i at du på rigtig mange xp maskiner kan trykke CRTL+ALT+DELETE 2 gange, også kommer der en login boks frem (hvis der i forvejen vises "login skræmen" med hvor man bare trykker på brugerne) også kan man skrive "Administrator" i brugernavnet og logge på som fuld administrator af pcen.

Derfor har MS valgt at lavet det så den er deaktiveret, så man installation bliver bedt om at lave en bruger, som så også får admin rettigheder, denne kan man give et password eller lade vær, men her er man klar over det - modsat fald i XP hvor der er rigtig mange der ikke aner at de har en administrator bruger uden nogen kode på.