Avatar billede kirchert Nybegynder
23. juli 2012 - 09:44 Der er 1 løsning

Macbookpro "freez" under opstart

Hey

Jeg har for kort tid siden opdateret min macbook pro december 2009, den har siden fungeret upåklageligt, hvilket den også gjorde før opdateringen. Nu er den så løbet tør for strøm og normalt vill den jo bare starte op igen ved at tilslutte mit strømkabel, det gjorde den også første gang, omend alle handlinger tog utroligt lang tid at udføre, hvorfor jeg valgte at genstarte. Det skulle jeg dog måske ikke have gjort for nu kan ikke komme længere end til "startup" billedet med den grå skærm med appel logoet og det roterende hjul. Jeg har googlet og forsøgt at finde en løsning, men kan ikke rigtig finde andet end forslag om total gendannelse og det vil jeg af gode grunde gerne undgå! Selvom jeg dog har fået taget backup af nogle af mine filer da jeg stadig kan åbne min windows partition, er det langt fra alle og vil derfor helst ikke skulle lave en gendannelse...

Er der nogen der har et løsningsforslag til dette lytter jeg meget gerne...

På forhånd mange tak!
Avatar billede kirchert Nybegynder
23. juli 2012 - 12:19 #1
Jeg had imidlertid self funded ud af løse problemet ved at restarte go holde Cmd (Apple) + S nede, vente på en sort skærm og når den så er færdig med at gå igennem prompt skrives der ud fra boot følgende: fsck -fy
Dette løber gennem harddisken og retter eventuelle fejl og wupti så kører computeren igen