Avatar billede ctoft Nybegynder
23. juli 2012 - 09:13 Der er 10 kommentarer

Fjerncomputer

Jeg har tilgang til vores kassesystem via ikon til fjernekcmputer, men får følgende meddelse i Windows 7.

"Fjernsessionen blev afbrudt, fordi der ikke er nogen klientadgangslicenser til Fjerncomputeren"

Vor lev. mere det må være et windows problem.

Kan nogen hjælpe?

Ps. hvordan afmelder man et spørgsmål når man har fået svar?

Med venlig hilsen Carsten.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
23. juli 2012 - 09:24 #1
Mit bedste bud ville være der mangler licenser på serveren til at oprette adgang fra klientcomputeren (jeres kasse apperat)

Dermed er det jeres leverandør der skal ud og købe flere licenser til sin server, og ikke et problem i jeres ende..

må man spørge hvem jeres leverandør er ?
Avatar billede ctoft Nybegynder
23. juli 2012 - 09:31 #2
Microcom

De mener dog det er problem der er relateret til min computer, da de heller ikke kan komme på med andre licenskoder. Så det lyder egentlig logisk nok. Jeg har været på med denne kode og computer tidligere, men computeren har laver automatiske opdateringer. Måske er der kommer ændringe ri den forbindelse.
Avatar billede ctoft Nybegynder
23. juli 2012 - 09:34 #3
Desuden kan jeg godt gå på med min privat computer der hjemme!
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
23. juli 2012 - 09:48 #4
det er klart du godt kan gå på din privat computer derhjemme.¨
Der er i alle windows versioner indbygget en eller to licenser til at fjernforbinde..

Men hvis man gør det til en server, så er der som regel mange flere pr. server. Og så kræver det altså at man køber ekstra licenser for at kunne lukke flere ind på serveren samtidig.

Windows opdateringer laver ikke nogen ændringer i licensadgange..
Avatar billede ctoft Nybegynder
23. juli 2012 - 10:12 #5
Vores leverandør ville forsøge at finde en løsning....så jeg må se!
Avatar billede ctoft Nybegynder
23. juli 2012 - 15:39 #6
Problemet er løst. Lidt tilfældigt.

Hvordan få jeg lukket spørgsmålet ned?
23. juli 2012 - 17:45 #7
...Hvordan få jeg lukket spørgsmålet ned? ...
www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
www.eksperten.dk/faq#faq-3-4
Avatar billede ctoft Nybegynder
24. juli 2012 - 08:25 #8
problemet er løst.
24. juli 2012 - 09:55 #9
... OG [Accepter] dit eget ovenstående SVAR ...
Avatar billede ctoft Nybegynder
21. september 2012 - 08:03 #10
Har fundet en løsning