Avatar billede plippert Nybegynder
18. juli 2012 - 11:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til simpel form med beregning til brug på ipad

Jeg skal bruge en ultra-simpel formular der laver en ligeså simpel beregning, men jeg kan ikke finde ud af at lave det selv.

Er der nogen der vil hjælpe med lidt jquery mobile+xhtml (

Der skal være en slider hvor man vælger antal (1-100) og et felt der viser resultat. Input slideren kan kunne hedde AK og resultatet kunne hedde MI

Beregningen lyder som følger

((AK*4700)-11840)-(AK*3100)=MI

Kan og vil nogen hjælpe for en bunke point?
Avatar billede olebole Juniormester
18. juli 2012 - 17:00 #1
<ole>

Hvad er det, du efterspørger?

/mvh
</bole>
Avatar billede plippert Nybegynder
19. juli 2012 - 08:05 #2
jquery mobile + xhtml.
Jeg har ikke selv held med at finde kode jeg kan lave om, og jeg har ikke evner til at starte fra scratch.

Jeg skal bruge en slider (jquery mobile-element), hvor man vælger et antal. Når man vælger et antal, vises resultatet af beregningen i et felt.

Det er hvad jeg efterspørger :)
Avatar billede olebole Juniormester
19. juli 2012 - 15:57 #3
Der ligge et fint og helt simpelt eksempel i dokumentationen
Avatar billede plippert Nybegynder
23. juli 2012 - 12:26 #4
Problemer er, at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre med det... Derfor beder jeg om hjælp :)
Avatar billede olebole Juniormester
23. juli 2012 - 16:33 #5
Hvad er det præcist, du er i tvivl om?
Avatar billede plippert Nybegynder
24. juli 2012 - 08:23 #6
hvordan min udregning bliver til en slider og et resultat på min ipad.
Avatar billede olebole Juniormester
24. juli 2012 - 21:26 #7
Du kan prøve at kikke på en jQuery slider
Avatar billede plippert Nybegynder
25. juli 2012 - 08:32 #8
det hjælper mig ikke meget. :(

Har du lyst til at kopiere den rigtige kode med min udregning ind til mig?
Avatar billede plippert Nybegynder
25. juli 2012 - 10:54 #9
Send et svar så får du point. Jeg åbner en ny tråd for at få lidt flere ind. Jeg har mere kode nu, som jeg har problemer med at få til atvirke, men du skal ikke snydes for point :)

tak
Avatar billede olebole Juniormester
25. juli 2012 - 13:52 #10
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede plippert Nybegynder
26. juli 2012 - 14:28 #11
det gør jeg så - ellers tak for hjælpen :)