Avatar billede psyfix88 Nybegynder
16. juli 2012 - 21:37 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Google Apps for buisness hjææælp

Hej alle jer.

Vi har købt nogen domæner til et firma, og vi har valgt at bruge google, med vores eget domæne.

Man skal bekræfte domænet er et eget self, men det støder på lidt vanskeligheder.

Der skal jeg gøre følende,

http://support.google.com/a/bin/answer.py?hl=da&answer=48323

men kan ikke finde det på vores domæne, kan det være fordi jeg kun har købt domænet og ikke har noget andet som webhotel dns og den slags ?

Det her er anden mulighed.

Anbefalet: Domænenavnudbyder
Log ind på din domænenavnudbyder.
Andet
Følg nedenstående trin for at oprette en DNS (Domain Name System) TXT-post, som beviser over for Google, at du ejer domænet.

1. Føj TXT-posten nedenfor til DNS-konfigurationen for decoslide.dk.
google-site-verification=bPxtmu8lAUmXn1784Yg4XZS1bzLUIkhiQ-uoF3M
2. Klik på Bekræft nedenfor.

Når Google finder denne DNS TXT-post, gør vi dig til den bekræftede ejer af domænet. (Bemærk! Ændringer i DNS tager lidt tid. Hvis vi ikke finder posten med det samme, søger vi efter den med jævne mellemrum).
Hvis du vil bevare bekræftelsen, skal du undlade at fjerne TXT-posten, selv efter bekræftelsen lykkes.

Hvordan gør jeg dette ? har domæne hos dandomain.

sidste mulighed er:

HTML-tag

Føj et metatag til dit websites startside.
1. Kopier metatagget nedenfor, og indsæt det på dit websites startside. Det bør være i <head>-sektionen før den første <body>-sektion.
<meta name="google-site-verification" content="bPxtmu8lAUmXn1784Yg4XZS1W17TbzLUIkhiQ-uoF3M" />

2. Klik på Bekræft nedenfor.
Hvis du vil bevare bekræftelsen, skal du undlade at fjerne metatagget, selv efter bekræftelsen lykkes.

Upload af en HTML-fil
Upload en HTML-fil til dit website.
1. Download denne HTML-bekræftelsesfil. [googlecf08becd3a752453.html]
2. Upload filen til http://decoslide.dk/
3. Bekræft gennemført upload ved at besøge http://decoslide.dk/googlecf08becd3a752453.html i din browser.
4. Klik på Bekræft nedenfor.
Hvis du vil bevare bekræftelsen, skal du undlade at fjerne HTML-filen, selv efter bekræftelsen lykkes.

Men ingen af de her muligheder kan jeg vel ikke bruge hvis jeg intet webhotel har ?

Kan i hjælpe ? :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. juli 2012 - 21:42 #1
Du skal vist ind i dandomains kundecenter under domæner eller DNS, og tilføje omtalte TXT-post.
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
16. juli 2012 - 22:01 #2
det nemmeste du kan gøre at downloade den fil de har og ligge en i roden af dit webhotel (den første mappe du er i når du logger ind med ftp)
hvis du kun har købt selve domænet og ikke har et webhotel dertil kan du lave et DNS txt entry hvor du adder den tekst de har skrevet.
hvis du laver txt entry'et skal du være opmærksom på at der kan gå et stykke tid før det slår igennem og før google kan registrerer det.
hvis du ikke har mod på det kan jeg evt gøre det for dig. men det kræver at du giver mig adgang (login) til dandomain
Avatar billede psyfix88 Nybegynder
17. juli 2012 - 10:42 #3
Var nemlig lige inde og var ved at købe den dns funktion til domænet.

http://iloapp.ndersen.be/data/_gallery//public/5/1342514470_resized.jpg

Hvor skal jeg sætte den ind her `?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juli 2012 - 12:42 #4
Du skal finde et sted inde i kundecentret, hvor du kan sætte flere ting og til DNS.
Avatar billede psyfix88 Nybegynder
17. juli 2012 - 18:32 #5
har fundet dette:

http://iloapp.ndersen.be/data/_gallery//public/5/1342542660_resized.jpg

Men kan ikke lige lure hvilken der skal ændres ? med google-site-verification=bPxtmu8lAUmXn1784Yg4XZS1bzLUIkhiQ-uoF3M
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juli 2012 - 20:40 #6
Du skal nok trykke på "Tilføj", og i næste billede skulle du gerne kunne vælge typen "TXT".
Avatar billede psyfix88 Nybegynder
18. juli 2012 - 08:39 #7
Super :) så tror jeg den skulle være i vinkel
Avatar billede psyfix88 Nybegynder
18. juli 2012 - 08:41 #8
Jeg deler lige jeres point op da i begge var til hjælp :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. juli 2012 - 09:15 #9
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede psyfix88 Nybegynder
18. juli 2012 - 09:34 #10
Okay Men takker for hjælpen så :)