Avatar billede Chand1020 Nybegynder
15. juli 2012 - 16:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lægge et umbraco projekt på nettet?

Hej
Jeg har et umbraco projekt lavet i webmatrix. Er i tvivl om jeg kan uploade hele dette projekt til mit webhotel. Eller SKAL det være lagt på webhotellet før jeg starter på at udvikle i projektet.
Problemet er jo at få den rigtige database oprettet.
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2012 - 17:41 #1
Du kan sagtens udvikle lokalt og så lægge siden online når du er færdig. Hvad angår databasen så afhænger det dels af dine valg og dels af webhotellets muligheder - vælger du en SQL CE er det bare en fil under selve sitet og den kopieres med op når du er færdig, vælger du SQL Server kan du både lægge den lokalt og online, lokalt hvis du har installeret SQL Server (evt bare Express) og du har mulighed for at flytte databasen online efterfølgende eller online hvis du kan connecte til databasen udefra.
Avatar billede Chand1020 Nybegynder
15. juli 2012 - 18:01 #2
Ok jeg har oprettet en database under mssql server på surftown. Er det så nok at skrive adgangs detaljer i web config.
Har prøvet det igennem visuel studio (et andet projekt) og det virkede, men er det også det samme med et umbraco projekt?
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2012 - 18:09 #3
Første gang du kører Umbraco bliver du guidet igennem opsætningen - heriblandt også valg og opsætning af database og connection-oplysniniger - så lad den gøre det for dig.
Avatar billede Chand1020 Nybegynder
15. juli 2012 - 18:31 #4
Ok tak for hjælpen:-)
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2012 - 23:29 #5
svar - medmindre der er flere spm.