Avatar billede Berthelmast Nybegynder
14. juli 2012 - 19:29 Der er 3 kommentarer

AMD 7970m driver installations fejl

Hej Eksperter.

Jeg købte en Vision computer for godt en måned siden med det nye 7970m grafikkort som der netop er kommet en driver til. Jeg kan dog ikke få installationen til at virke. Nedenfor er det brev jeg har skrevet til Mm-Vision med oplysninger om problemet. Jeg sætter dette som et svært spørgsmål, da jeg har brugt mange timer på problemet uden at have fundet en løsning.

Hej MM-Vision

Jeg købte 1x Vision NB3785 17,3' ved jer for godt 1 måned siden og den virker perfekt. Nu er jeg dog stødt på det første problem. Jeg vil gerne have en officiel driver til 7970m kortet, som jeg også købte med. MEN.  Når jeg så prøver at installere den via AMDs hjemmeside siger den: AMD CATALYST Mobility kan ikke downloades på grund af inkopatibel hardware /software i computeren. Grafikadapterens version understørres ikke. Kontakt producenten af din notebook for at få en opdatering til grafikdriveren.

Da jeg selv prøvede at fikse problemet stødte jeg også på dette. Når jeg går ind i "enhedshåndtering" for at se mit grafikkort finder den 1x 7970m, men også 1x Intel (R) HD Graphics 4000, hvad er det?.

Mvh Thomas
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2012 - 09:08 #1
Hej Thomas.
Har du prøvet at kigge direkte på producenten af grafik kortets hjemmeside, om de skulle ligge inde med en driver?
Alternativ: Så kunne du prøve om Slimdrivers kan finde en grafik driver som virker:
http://www.driverupdate.net/
(Den gratis til venstre)
Avatar billede Berthelmast Nybegynder
15. juli 2012 - 19:02 #2
Ja, jeg downloader altid fra producentens egen hjemmeside :)

Jeg prøvede Slimdrivers som fandt 2 nye drivere, desværre var ingen af dem til grafikkortet :(.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2012 - 14:12 #3
Andre i denne tråd?