Avatar billede Game_over_Goofy Nybegynder
09. juli 2012 - 19:53 Der er 6 kommentarer

Hjemmeside udenom søgemaskine

Hejsa,

Er der nogen af jer som ved om at en hjemmeside automatisk kan ses af en søgemaskine som google, eller er det noget man selv skal sørge for ?

Eksempelvis har jeg en tom side som jeg gerne vil lægge private billeder på sådan at familien forskellige steder i landet kan se dem - men kan jeg være sikker på at søge maskinerne ikke fanger både billeder og tekst ?
Avatar billede KHHP Juniormester
09. juli 2012 - 19:59 #1
Søgemaskinerne indekserer automatisk. Hvis du vil undgå at dine private billeder bliver synlige for alle, så kan du lægge dem i Dropbox og dele linket til billederne med familie og venner. Der bliver indholdet ikke lagt i søgemaskinerne.
Avatar billede humsat Nybegynder
09. juli 2012 - 20:33 #2
hej :)

Du kan bruge webmaster tools til at styre hvilke links der bliver indekseret.
www.google.com/webmasters
http://www.bing.com/toolbox/webmaster/
Avatar billede Qobra Nybegynder
09. juli 2012 - 21:46 #3
Du bliver nød til at beskytte billederne med kode, eller finde på noget alternativt, som #1 foreslår. At bruge webmaster-værktøjerne er en dårlig ide, da det ikke beskytter mod alle søgemaskiner. Og hvis du overvejer at bruge robots.txt, så er det heller ikke alle, der respekterer den.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
10. juli 2012 - 05:00 #4
Du kunne lave så din familie skal skrive en kode du fortæller dem før de kan komme ind til billederne.

Ellers kan du nøjes med at emaile billederne til dem.
Avatar billede Game_over_Goofy Nybegynder
10. juli 2012 - 21:23 #5
Det er nogle fine og brugbare kommentarer i alle kommer med især den med dropbox, den havde jeg ikke selv tænkt på. Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal fordele mine point mellem jer ??

En andet ting. Hvis man nu ikke har nogen links på sin hjemmeside, men at man istedet i adressefeltet skriver den side man vil have vist, bliver de sider så indekseret eller er det kun via links ??
Avatar billede Qobra Nybegynder
10. juli 2012 - 22:29 #6
Hvis du fx har Googles toolbar eller browser, så finder Google ud af, at siden findes, selvom du ikke linker til den ;-)