Avatar billede futte850 Nybegynder
08. juli 2012 - 09:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af windows7 styresystem til en tom harddisk

Hejsa.
Jeg har behov for at flytte en win7 installation fra en harddisk til en anden. (Kan ikke installer win7 for ny)
Jeg har prøvet at kopier indholdet og det går sådan set fint og jeg har flere gange tjekket op på, om jeg har fået alt med.

Men hver gang jeg prøvet at sætte den nye harddisk til, så skriver den at bootmgr ikke er at fínde....

Jeg har prøvet at sætte win7 installation skiven i for, at reparere bootm manager men uden held.

SÅ mit spørgsmål går vel endenligt på, om det overhoved kan lade sig gøre at flytte en win7 installation uden, at den ødelægger bootmgr. Hvis det burde kunne lade sig gøre, er der så en måde at kopier indholdet fra den ene harddisk til den anden som er langt bedre end bare at markerer og kopierer...???
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2012 - 10:55 #1
Man skal klone disken over for at få det hele med.
Og det findes der en del programmer til.
Har ikke brugt denne, men dene r gratis:
http://www.easeus.com/disk-copy/
Har selv brugt Acronis som er et købeprogram.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2012 - 10:58 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2012 - 10:59 #3
Som jeg mener jeg har haft installeret engang. Og den mener jeg var meget enkel i brug som jeg husker det.
Avatar billede Blueeyez Mester
08. juli 2012 - 15:26 #4
Kan anbefale Clonezilla, kræver blot usb nøgle eller cd og brænde ud på, derefter skal du boote op på den og så skal harddiskene der skal gøres noget med være tilsluttet, dog skal harddiskene være identiske i størrelse eller kilden mindre end målet.. (En eller anden irriterende ting de har lavet)

Bruger selv følgende og helt uden problemer.

Hvis du vil smide clonezilla på en usb nøgle så skal du bruge http://tuxboot.org/

og clonezilla -> http://clonezilla.org/
Avatar billede supportsiden Professor
09. juli 2012 - 14:55 #5
Installer http://www.macrium.com/reflectfree.aspx og lav en image backup til en USB eller sæt begge diske i PC og "Image" den ene til den anden.
Hvis du bruger USB metoden skal du bruge en boot CD som laves inder fra programmet.
Det kan køres 100% i Windows miljøet. Clonezilla er helt Ok men kræver noget "nørd" indsigt.

PS!
Du kan ikke kopiere en Windows7 og bruge den på en anden PS (licens brud) + den vil ikke genkende PC'en og vil bede om aktiverings kode.

Super godt program !
Avatar billede futte850 Nybegynder
10. oktober 2012 - 19:14 #6
smid svar 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2012 - 19:18 #7
svar