Avatar billede martin421 Nybegynder
06. juli 2012 - 17:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Popup funktion fra ekstern server (automatic)

Hej Eksperter

Jeg kunne godt tænke mig at få en layover funktion som denne
http://www.scriptiny.com/2009/05/javascript-popup-box/

-til at køre på en anden hjemmeside, hvor script filerne ligger på min server. Her tænker jeg på at man ligge et par link på den eksterne side, som kalder scriptet der automatisk lave layover funktionen. (i eksemplet bruger man en onClick funktion på siden, det vil jeg meget gerne undgå)

Nogen der kan hjælpe med ideer ud fra eksempelet? Ellers evt. ligger inde med et par links til nogle gode eksempler? Alt kan bruges... :)

Venlig hilsen
/Martin
Avatar billede olebole Juniormester
06. juli 2012 - 18:21 #1
<ole>

Filerne kan godt ligge på din server, men den anden side må nødvendigvis importere filerne for at kunne afvikle funktionerne i dem.

På den anden side er scriptet, du har fundet formodentlig ikke særlig velegnet til formålet. Popupen skal formodentlig vise data fra din server, og det vil den kunne via Ajax. Problemet er bare, at X-domain XMLHttpRequests ikke umiddelbart er tilladt/mulig.

Derudover har forfatteren af scriptet ikke særlig godt indblik i webudvikling. Det giver ikke mening at HTML-formatere data på serveren og sætte dem ind med innerHTML i dokumentet. Det har ikke meget med Ajax at gøre

/mvh
</bole>
Avatar billede martin421 Nybegynder
06. august 2012 - 09:24 #2
Min løsning blev at bruge et program som hedder DHTML Popup pro. Dette program genere js filerne og de links man kan sættes på en fremmed web side. Js filerne kan aå ligge på egen server.