Avatar billede KESDA Nybegynder
05. juli 2012 - 15:39 Der er 1 løsning

HTML tekst til Word

Hej eksperter derude.
Jeg ved ikke om det er det rigtige forum, men jeg prøver, om der er nogen der kan hjælpe mig videre.

Jeg har en tekststreng der ser således ud:
"<P>Dette er blot en prøve.</P>  <P>Teksten her <b>bliver formateret og gemt</b> i SQL databasen. Html koderne gemmes sammen med teksten.<BR>Jeg <U>skal prøve om jeg kan</U> få den formaterede tekst indsat i et Word dokument.</P>  <P>Formateringe skal geren bevares.</P>  <P>Teksten her indeholder linieskift, <b>fed og</b> understegneinger.</P>"

Strengen indholder som I kan se nogle få HTML tags. Når den vises i en browser står det fint formateret med linjeskift, fed og understregning.

Teksten får jeg fra min SQL database. Jeg henter den ind i Word VBA ved hjælp af en Webservice. Når jeg med VBA sætter teksten ind i mit Word dokument er teksten ikke formateret, og det er det jeg genre vil.

Er der nogoen der har ideer til hovdan jeg får det til at lykkes??

Jeg bruger Visual Studio 2008, Word 2020 på XP sp3.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede KESDA Nybegynder
17. december 2012 - 09:07 #1
Tja.. der er aldrig kommet et svar.
Ej heller er det lykkedes mig at finde en egentlig løsning og resultatet blev at jeg slev kodede en funktion der kunne fjerne html koderne.