Avatar billede joejjoej Nybegynder
03. juli 2012 - 17:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Router foran VPN router til nettet

Hej

Jeg har fået en fiberboks fra SE energi og har måtte få en fast ip -adresse da min hjemmearbejdsplads kører gennem VPN boks/router.

Fiberboks-->VPN router Wlan stik ---> vpn routerens Lan stik ---> Hub----> trådløs Asus router
    ----> Kablet PC
Nu er problemet at vpn boksen hindrer ungerne i Streaming og og video.
Kan jeg sætte en ny (trådløs) router mellem fiberboksen og Vpn boksen såles at VPN får tildelt en intern ip af den nye (trådløse) router

Ideen skulle så være at arbejspladsen kan køre vpn og alle andre gennem den nye ( tåsløse router )

hilsen jørgen
Avatar billede Wally1973 Praktikant
03. juli 2012 - 17:12 #1
Formentligt ikke.
Routeren er formentligt låst til netop din fast IP-adresse og hvis du flytter den ind bag en anden router, så får den ikke nogen ny IP-adresse og du kan derfor ikke komme på nettet.
Formentligt er VPN-forbindelsen også sikret, således at kun din fast IP-adresse er det gyldige endepunkt for VPN-forbindelsen, så selvom den kørte med dynamisk IP-adresse, så ville VPN-forbindelsen fejle ved en flytning.

Er du sikker på at det er VPN-boksen, der laver problemerne.
Du har trods alt en del andet udstyr på.
Prøv lige at koble problem maskinen direkte til VPN-routeren og se om fejlen består.
Gør den det, så koblen den direkte til internet-forbindelsen, hvis dette er muligt og se om problemet igen består.
Avatar billede joejjoej Nybegynder
04. juli 2012 - 08:56 #2
er forsøgt

og direkte til nettet --> no problem :-)

ideen er jo at ungerne f.eks kan streame via routeren før VPN boxen da den har ringtig mange lukkede porte
Avatar billede Wally1973 Praktikant
04. juli 2012 - 12:16 #3
Du bliver nødt til at kontakte din arbejdsplads og evt. også internet-udbyderen.
Avatar billede joejjoej Nybegynder
08. juli 2012 - 14:36 #4
kan man evt kører den faste Ip gennem en Hub/switch og derefter fordele den til henholdvis VPN routeren og en privat router.

det skal siges at trafikken gennem Vpn er minimal og sjælden
Avatar billede joejjoej Nybegynder
16. september 2012 - 09:20 #5
lukker