Avatar billede jona919c Nybegynder
03. juli 2012 - 13:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

En lodret hvid streg der kører hen over skærmen - Hjælp!

Der er lige sket et problem.. Min skærm er begyndt at vise en hvid streg der kører over skærmen. Nogle ideer til hvad det kan skyldes, eller selv har oplevet samme problem?. Det er an AOC i2353FH - På forhånd tak :)
Avatar billede jona919c Nybegynder
03. juli 2012 - 13:30 #1
Ps. Det skete efter jeg satte et nyt HDMI kabel fra min X-Box 360 til skærmen.. Kan det være en virus??? Den er der nemlig også når jeg skifter over til PC!
03. juli 2012 - 13:39 #2
Virus i en SKÆRM ??? NOPE...

Sluk HELT i >10 min (Stikket UD!) og prøv igen på PC'en ...
Avatar billede jona919c Nybegynder
03. juli 2012 - 13:47 #3
Det vil jeg prøve :)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
03. juli 2012 - 13:56 #4
Lyder mere som en frekvens-fejl.
Dvs. en fejl, hvor enten frekvens fra det signal du ser ikke passer helt med det som skærmen bruger til at vise billedet, eller hvor der er sekundære singal kilder der ikke er afskærmet godt nok i skærmens styreelektronik og derfor skaber frekvens-uoverensstemmelser i signalet.

Prøv først kun at have et signal fysisk koblet til af gangen.
Avatar billede jona919c Nybegynder
03. juli 2012 - 14:07 #5
Har jeg prøvet.. Men tak for ideen :)

Karise_larry: Det virkede ikke :(
Avatar billede jona919c Nybegynder
03. juli 2012 - 14:10 #6
Forresten, Det var et billigt HDMI kabel til 19,- 0.5m fra
Av-cables.dk
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
03. juli 2012 - 14:13 #8
Er stregen der hele tiden ?
Prøv og forbind skræemn til andre ting og prøv forskellige opløsninger.

Er det en hvid streg det besvæger sig fra side til side eller står den helt fast det samme sted hele tiden ?

Prøv og gå ind i skærmen menuen med knapperne på skærm og se om du kan justere nogen indstillinger, det er sikkert noget der hedder auto hvor den selv sørger for at tilpasse sig.
Avatar billede jona919c Nybegynder
03. juli 2012 - 14:18 #9
Tak scootergrisen.. Ændrede lidt på nogle forskellige indstillinger og nu er den væk :D Lig et svar op så du kan få dine point :)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
03. juli 2012 - 18:03 #10
Juhu