Avatar billede RasmusRR Nybegynder
02. juli 2012 - 13:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Næsten død hardddisk

Jeg har en bærbar der har fået en tur ned i gulvet:-(

Den kan nu ikke finde windows (win 7), der mangler en dll fil.
Når jeg booter op på cd'en for at lave en repair, kan den ikke finde windows..

Hvad kan jeg gøre for at komme i kontakt med harddisken? der er nogle filer jeg gerne vil redde...
Avatar billede Mohamad Nybegynder
02. juli 2012 - 14:13 #1
Hej.

Du kan tage harddisken ud af computeren, derefter koble den på en anden PC, på denne måde, vil den anden PC se den defekte hdd som et flytbar disk. (Som en USB stik)

hvor bor du henne i landet? for Eller vil jeg gerne kigge på den.. jeg bor på fyn..

Hilsen
Mohamad
Avatar billede KHHP Juniormester
02. juli 2012 - 14:48 #2
Har du tjekket om den kan se harddisken i BIOS? I flere tilfælde har jeg set samme problem som du beskriver, hvor harddisken dog kunne genkendes i BIOS og derfor kunne jeg starte fra en Ubuntu Live CD og gemme data på USB, eller sætte harddisken i en anden computer og kopiere data den vej.
Avatar billede RasmusRR Nybegynder
04. juli 2012 - 18:16 #3
Harddisken kan ses i BIOS'en.. jeg prøver jeres forslag
Avatar billede RasmusRR Nybegynder
04. juli 2012 - 22:26 #4
Så har jeg startet op ved hjælp af Ubuntu Live CD, men Harddisken er næsten tom. Findes der et program jeg kan køre for at genskabe HD'en?
Avatar billede Mohamad Nybegynder
09. juli 2012 - 10:58 #5
EASEUS Partition Recovery :) det bruger jeg tit.
Avatar billede RasmusRR Nybegynder
17. april 2013 - 22:11 #6
Fik aldrig liv i HD'en, og har lært at leve uden de manglende filer :-/

Så jeg lukker, tak for forslagene..
Avatar billede vagn99 Nybegynder
17. april 2013 - 22:49 #7
Det er i orden du lukker, men i følge systemet her er det altså ikke dig der skal have point. Når du udlover point og får absolut brugbare løsninger, så skal point tildeles. Både #1 og #2 gav
korrekte svar, så du bør give point til #1, da han var først