Avatar billede Brodtgaard Nybegynder
29. juni 2012 - 14:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

iTunes - Hvordan overfører mit musik/spillelister mm. fra en harddisk til en anden?

Hej

Jeg har fået en ny SSD harddisk installeret da jeg troede at min gamle harddisk var stået af. Det var den heldigvis ikke, så nu har jeg to harddiske installeret.  (Jeg har Win XP).

Alt min musik, spillelister mm lå før på den gamle harddisk (som nu hedder E:\ - den hed tidligere C:\ ) Min nye SSD harddisk hedder nu C:\
Jeg har nu overført alt min musik så det igen ligger på C-drevet.

Jeg har netop installeret iTunes påny, (på E-drevet oven i den gamle installation)
Jeg har læst mig til at jeg skulle kopiere denne sti:
E:\Documents and Settings\René\Dokumenter\Musik\iTunes  over til samme sted på C-drevet.

Har netop prøvet at starte iTunes op igen, og har lagt et enkelt album ind i iTunes.
Men jeg mangler albumcover, vurdering, antal afspilninger. Desuden mangler mine spillelister.

SPRGSMÅL 1:
Hvordan får jeg det på plads, hvis det er muligt?

Desuden har jeg prøvet at tilslutte min iPhone til iTunes
Men her mangler jeg mine gamle apps. Det er sikkert det samme med iPod'en og iPad'en når de engang bliver tilsluttet.

SPØRGSMÅL 2:
Hvad skal jeg gøre for at få apps'ene tilbage i iTunes ??

Håber at en af jer har forklaringen :)

Mvh Brodtgaard
Avatar billede krelle98 Nybegynder
29. juni 2012 - 19:12 #1
Med hensyn til spørgsmål 2 kan du prøve at klikke på "Butik" og "Godkend denne computer" så kan den muligvis overføre dine apps. Når du har godkendt kan du slutte iPod'en til iTunes og vælge iPod'en ude til venstre, klikke på "programmer" i toppen og sige "Synkroniser programmer med iTunes".
Det, tror jeg, kan virke.:)
Avatar billede Brodtgaard Nybegynder
07. juli 2012 - 12:34 #2
Hej krelle98

Det virkede desværre ikke. Jeg fik kun overført de apps som jeg allerede havde på min iPhone. Dem som jeg tidligere har købt, men valgt ikke at have på iPhon'en, iPod'en og iPad'en kommer ikke med over i iTunes når man synkroniserer.

Men jeg har rodet rundt på den gamle harddisk, og fundet alle apps'ene :)

De ligger her: E:\Documents and Settings\René\Dokumenter\Musik\iTunes\Mobile Applications
Det er så bare at trække dem over i iTunes herfra.

Så spørgsmål 2 er nu løst :))

Men spørgsmål 1 mangler jeg stadig at få løst.
Men efter at have gennemtrawlet nettet, tror jeg måske at jeg skulle have lavet en eksportering af spillelisterne.
Jeg har i hvert fald prøvet i iTunes, at gå op i Filer > Bibliotek hvor der herunder står at man kan Eksportere eller Impotere en spilleliste. Jeg har selvfølgelig ikke tidligere eksporteret mine spillelister, så de er sikkert tabt, og skal oprettes helt forfra (???)

Suk - jeg har ellers rigtig mange på iPhonen.
Avatar billede Brodtgaard Nybegynder
12. juli 2012 - 16:20 #3
Jeg har lukket tråden, og manuelt oprettet en masse af mine spillelister igen. Har nu også fået eksporteret spillelisterne så de kan findes frem igen hvis det skulle blive nødvendigt.