Avatar billede makupi Nybegynder
11. januar 2000 - 21:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kabel-længde

kan man tillade sig at forlænge bredbåndskablet til cd-romdrevet uden at det går ud over dataoverførslen.
Jeg har brug for 1.5meter.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. januar 2000 - 21:49 #1
Det skulle det nok kunne klare...
Avatar billede schubert Nybegynder
11. januar 2000 - 21:53 #2
Du kan forlænge det op til 1M, det er det længeste der er lavet som standard.

Der til kan du så tillægge de "sædvanlige" 25-30%, som er den margen der er på kabler.

Hvis du holder dig på den ene meter, sker der intet med din dataoverførsel.

MEN, SCSI kabler kan køre optil 2 Meter, så hvis jeg var dig ville jeg give det et forsøg.

Avatar billede joker73 Nybegynder
11. januar 2000 - 21:53 #3
Jepper..

Joker
Avatar billede wikings Nybegynder
11. januar 2000 - 22:40 #4
I de fleste CD-rom manualer og Manualer til motherboard anbefaler de at man ikke bruger længere kabler end 80 cm til IDE. Måske mest fordi at de bliver modtagelig for støj!! Men prøv!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. januar 2000 - 23:06 #5
du kan evt. pakke det ind i sølvpapir og forbinde det sølvpapir til kabinettet, hvis der evt er probs med støj
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
12. januar 2000 - 08:32 #6
Cyberesben>> Sølvpapir??? Er det godt??? :-)
Vil du ikke uddybe det Esben?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. januar 2000 - 15:24 #7
det er bare en teori, at det kan aafskærme mod radiostøj som evt. skulle komme
Avatar billede mccookie Seniormester
12. januar 2000 - 16:40 #8
Til afdæmpning af Støj - Lav en stelforbindelse med et stykke ledning som min. 2,5mm2 PVT (Blød ledning)
Mellem CDROM drevet og kabinettet

McCookie