Avatar billede fogtoo Nybegynder
23. juni 2012 - 13:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværks harddisk

Jeg har fra TDC fået en netværksharddisk, som jeg har sat op på routeren og det virker fint.(Sådan da)

Mit problem består i at hver gang jeg booter computeren, får jeg en besked om at: "Der kan ikke oprettes forbindelse til alle netværksdrev".
Det er jo fint i sig selv, hvis det ikke virkede, men hvis jeg går ind på denne computer og kigger under netværksdrev, har jeg fint adgang. Ingen problemer af nogen art.

Mit spørgsmål går på om jeg kan få den til ikke at give mig den "fejlagtige" fejlbesked. "Time-out"-tiden før beskeden bliver given er for hurtig i forhold til hvor langsomt? jeg booter computeren. Kan man sætte tiden op, eller fjerne fejlbeskeden ?

Jeg bruger Windows 7.
Avatar billede jensenjs Juniormester
23. juni 2012 - 15:03 #1
Det er desværre en af MS mange indbyggede chikaner
Jeg lider selv under det, men gider ikke gøre noget ved det.

Men du kan oprette et script og bruge NET USE kommandoen
til at mappe dine netværks drev.
Alle oplysninger vil så komme i dos boksen som kan skjules under opstart.

Du kan prøve net use ved at starte cmd (command prompt)
og der inde skrive net use
så får du en liste over alle dine netværks drev og deres tilstand

du kan skrive net use /? for hjælp
Avatar billede fogtoo Nybegynder
27. juni 2012 - 23:47 #2
Du skal have tak for dit svar, men det er ikke en holdbar nok løsningi længden. Det er så I grunden Windows' fejl og ikke din. Jeg må nok leve med at den melder fejl hver gang jeg starter computeren.
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. juni 2012 - 12:47 #3
Det samme gør jeg :)