Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
21. juni 2012 - 20:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

pludselig langsom internet

Hej allesammen.
Jeg har et lille problem med med mit net.

Jeg kører en 10 mb forbindelse fra yousee, men idag var mit net pludselig blevet langsomt, så jeg kørte en speedtest, og den var meget svingende (mellem 0,6 - 6 i down, og 1,2 i upload.)

Jeg kørte også en test på min kærestes Macbook, og der var der intet 10,6 down og 1,3 up.

Jeg har en Asus n53s,
cpu: intel core i7, hukommelse: 6 gb
og kører win 7.

Nogle der vil hjælpe med en løsning?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
21. juni 2012 - 20:29 #1
Er der nogen programmer i baggrunden som er igang med at downloade ?
Prøv og åben jobliste eller et andet program hvor du kan se net trafikken.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
21. juni 2012 - 20:33 #2
Nej lukkede alt ned da jeg lavede testen,
er ved at lave en fuld antivirus scanning lige nu for at se om der kan være noget der?
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
21. juni 2012 - 20:48 #3
Scanneren har fundet to Trojan Generic.KDV.644612
pbcl.dll
wc002279.dll

Kan det have noget med dem at gøre?
21. juni 2012 - 21:12 #4
Du får lige hele 'pakken' ->

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
21. juni 2012 - 21:26 #5
Tak for dit indlæg.
Jeg har brugt bullguards cleaner og lavet en oprydning.
og kørt bullguard virusscanner.

Burde det ikke være nok? eller anbefaler du at jeg bruger antimalware og hijackthis?
Avatar billede JimmyLuu Nybegynder
21. juni 2012 - 21:28 #6
Jeg har haft det samme problem med yousee... Det jeg gjorde var bare at ringe til dem og sige det, og efter pr timer blevet det fixet. Så jeg vil anbefale dig til at ringe til dem.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
21. juni 2012 - 21:29 #7
Vi har også har MANGE problemer med yousee hehe.
det der undre mig denne gang at det er kun på min com den er galt.
min kærestes mac kører jo som smurt :-)
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
21. juni 2012 - 21:31 #8
Vil jeg godt kunne kører Malwarebytes Anti-Malware når jeg har Bullguard? vil de to ikke komme i komme op at slås?
21. juni 2012 - 21:50 #9
Under INSTALATION af MalwareBytes skal du bare vælge at den IKKE skal starte op automatisk ...
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
22. juni 2012 - 03:53 #10
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
01. september 2012 - 17:17 #11
Problemet var yousee. Vi har haft en tekniker ude og kigge på vores router, og det var den der var noget galt med. Men mange tak fordi i ville hjælpe. :-)
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
01. september 2012 - 17:18 #12
sådan
Avatar billede omahazeeya Nybegynder
24. april 2013 - 06:42 #13
Hej. Prøv med nogle af de givne tips til hurtigere internet,
* Kontroller Start up programmer, og fjerne de uønskede
* Opretholde en Decent Space grænse Harddisk
* Check for malware, spyware og bots
* Ryd cookies og midlertidige historie filer
* Luk uønsket baggrund opgaver, hvis nogen
* Nulstil modem
* Søg med nyeste og opdaterede browser
* Download bruge torrents
* Opgrader din hardware
Efter disse trin kan hente dig et bedre resultat. Du kan se forskellen i din forbindelse hastighed ved at have en hastighed test før og efter du udfører disse trin. Du kan have hastighed test gratis fra http://www.scanmyspeed.com/. Du vil helt sikkert se forskellen.