Avatar billede angelenglen Nybegynder
20. juni 2012 - 10:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows Server 2008 - certifikat slår sig selv til?!

Jeg har et RapidSSL wildcard certifikat.

Det fungerer fint, så længe jeg går ind i certificates, og højreklikker på "GeoTrust Global CA" root certifikatet og vælger "Disable all purposes for this certificate".

Problemet jeg oplever, er at efter nogle dage, er certifikatet slået til igen - og så virker mit Wildcard certifikat ikke længere på gamle Android enheder.

Problemet bliver ikke bedre af at jeg er nødt til at genstarte serveren hver gang jeg slår GeoTrust Global CA fra, for ellers træder ændringen ikke i kraft i IIS (det er en webserver).

Nogen der har en idé til hvordan jeg kan sikre at certifikatet ikke slår sig selv til igen?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
20. juni 2012 - 18:23 #1
Din certifikat håndtering mangler nok lidt styring.
Du får automatisk nye certifikater via WindowsUpdate, så du skal slå den fra for at det ikke opdateres.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
21. juni 2012 - 08:47 #2
Hmm Windows Update var allerede deaktiveret på serveren.

Faktisk har jeg observeret samme opførsel på fire af mine servere, der alle har Windows Update slået fra.

Foreløbig har jeg forsøgt mig med at flytte certifikatet fra Trusted Root Certificates til Untrusted Certificates - det ser ud til at have samme effekt (dvs. mit RapidSSL certifikat virker som det skal) - men om det ændrer sig tilbage spontant ligesom den anden løsning, ja det ved jeg så ikke endnu :-/ :-(
Avatar billede Wally1973 Praktikant
23. juni 2012 - 14:08 #3
Kommer til at tænke på.
Måske er RapidSSL ikke trusted som CA.
I så fald skal du importere dem som trusted CA med deres certifikat til dette.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
25. juni 2012 - 11:43 #4
Det har jeg prøvet nu, lader lige lidt tid gå, og ser om det holder i længden.

Foreløbig må du gerne smide et svar :-)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
25. juni 2012 - 17:44 #5
Er ikke interesseret i pointene. :)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
27. juni 2012 - 10:57 #6
svar