Avatar billede moabou88 Mester
16. juni 2012 - 11:57 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

fejl ved installering af windows 7

hej..

under installeringen af windows 7 på en hp bærbar slukker bærbaren pga strøm..

da jeg starter den igen fortsætter den  nogle min, hvor efter jeg får en besked om at der er en fejl og jeg derfor ikke kan fortsætter..

jeg genstarter derfor bærbaren og fjerner cd´en, men nu kan jeg ikke bruge  bærbaren mere,..

der står jeg skal rep, eller installer windiws 7, når jeg gør det kommer der igen en fejl melding..

så nu har jeg igen genstarte den og prøver igen...

når jeg starter bærberen, kommer der en boks hvor der står installere windows 7, og hvor den spørger hvilket sprog den skal installeres på...

jeg klikker selvf dansk og så på fortsæt.

så kommer der en boks med teksten installer, den klikker jeg så på

installationsprogrammet starter, ( skriver den)

så kommer der en boks hvor den spørger hvilken operativsystem jeg vil installere.

jeg vælger den første Windows 7 home basic. og klikker på næste..

så kommer der 2 valg muligheder,  den der hedder opgrader,  hvor den altså skriver den vil opgrader til en nyere version af windows

og en anden mulig som hedder.

brugerdefineret (avanceret)

hvor jeg kan installere en ny kopi af windows .

her klikker jeg på brugerdefineret, hvorefter der kommer en boks, hvor jeg skal vælge hvilken disk.

her vælger jeg den øverste på 149 gb..

så kommer der en advarsel,

denne valgte partition inholder muligvis filer fra en tidligere windows-installation, hvis dette er tilfældet bliver det slettet osv.

jeg klikker Ok og den går nu igang med at arbejde..

under fanen  pakker Windows filer ud..

kommmer fejlmeldingen så....

hvad har jeg gjort galt???
Avatar billede moabou88 Mester
16. juni 2012 - 12:04 #1
fejlen lyder således..

windows kan ikke installere de påkrævede filer. Filen er muligvis beskadiget eller mangler. kontrollere at , alle de filer, der kræves til installationen, er tilgængelige og genstart instalationen..

fejlkode 0x80070017
Avatar billede moabou88 Mester
16. juni 2012 - 12:09 #2
nu prøver jg så at starte den normalt uden cd´en i,

så kommer der en boks hvor jeg skal vælge sprog.

jeg vælger dansk og next.

så kommer der en boks med teksten
windows cannot repair this computer automatically..

når jeg så klikker ok, slukker computeren...
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. juni 2012 - 12:53 #3
Der hvor du vælger disken på 149Gb skal du vælge avanceret og så slette disken og oprette en ny.
Dette fjerner den gamle installation, som fejlede.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juni 2012 - 12:57 #4
Tror jeg havde overskrevet disken med killdisk og startet helt forfra:
http://how-to-erase-hard-drive.com/
Avatar billede moabou88 Mester
16. juni 2012 - 13:10 #5
Hvordan sletter jeg den. Der står ikke avanceret nogle steder
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. juni 2012 - 13:19 #6
Står der så 149gb uallokeret plads?
Hvis der ikke står uallokeret, så burde der være en avanceret knap/mulighed for neden.
Avatar billede moabou88 Mester
16. juni 2012 - 13:19 #7
Eller jo der stod avanceret nederst til højre. Har slettet den. Den skrev den ville slette vigtige software. Men klikkede ok alligevel. Så nu prøver jeg og se om at det hjælper.  Øv det hjalp ikke. Fik samme fejlmelding
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. juni 2012 - 13:57 #8
Kontroller at der ikke er fedtfingre eller ridser i din DVD.

Er der fedtfingre, så rens den af med en bomuldsklud og er det noget der sidder rigtigt godt fast, så lidt vinduesrens.

Er der ridser, så skal du have fat i en ny DVD.
Du skal i så fald købe et medie kit og ikke en fuld version, da du jo allerede har en licens nøgle til maskinen.
Prøv evt. at kontakte HP. De kit burde koste omkring 250kr.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. juni 2012 - 13:59 #9
Glemte lige at nævne den anden mulighed og det er at dit DVD-drev måske har en fejl/er slidt, så det ikke kan læse DVD'en rigtigt, hvilket betyder at det skal udskiftes.

Er maksinen og DVD'enforholdsvis ny og begge dele originale HP dele, så kontakt HP's support og hør dem.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2012 - 14:00 #10
Nu har jeg, af nysgerrighed, kørt Killdisk for windows, på en lille partition på 18GB. Det gik ikke godt. Der blev meldt fejl, og partitionen forsvandt fra Denne computer, men den lå i Diskhåndtering. Prøvede så at finde tabellen med Easeus, og ja, partitionen dukkede op igen. Der var kun slettet 1. fil, men meget mærkeligt dukkede der nu 2 filer op, som forlængst var slettet.

Hvis det kun drejer sig om at slette 1 partition, og det gør det vel hvis ikke Recovery partitionen også skal overskrives, vil jeg anbefale at bruge (låne) en XP-CD og under install slette den eller de partitioner det drejer sig om, og derefter oprette en ny partition til windows.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2012 - 14:05 #11
Ps. windows bør altid ligge på den første partition på disken, som så automatisk bliver C-drevet.
Avatar billede MikkelHviid Nybegynder
16. juni 2012 - 14:09 #12
Din første installation der stoppede, lavede en bad sektor på din harddisk. Denne sektor vil aldrig kunne blive brugt igen. Medmindre man fjerner alle bad sektors på ens harddisk, dog hvis man først skal igang med det, er det langt bedre at skaffe sig en ny harddisk.

Den nye installation prøver så at installere sig oven på denne bad sektor, dette er ikke muligt, siden harddisken ikke tillader dette.

Anskaf dig en ny harddisk eller brug din reklamations ret.
Avatar billede moabou88 Mester
16. juni 2012 - 14:12 #13
Satte luge en anden cd i. Nu kan jeg ik gøre noget mere.  Der står bootmgr mangler. Og kan nu kun genstarte. Andet kan jeg ik gøre
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2012 - 14:15 #14
bootmgr mangler betyder bare, at windows ikke er i orden, men det ved du jo. Du skal have slettet partitionen og lave en geninstallering.
Avatar billede moabou88 Mester
16. juni 2012 - 14:23 #15
er lidt forvirret nu, kan jeg intet gøre???

mikkelhvid fortæller den ikke kan laves..

kortoggodt, hvordan kan jeg lave en ny geninstallering
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2012 - 14:38 #16
Jeg har ikke før læst det MikkelHviid skriver. Mange HDD har bad sektors. Hvis det er noget som kommer i windows opstart kan der slet ikke startes, og ellers kan man få problemer med et program som som er ramt. Men så vidt jeg ved, vil en ny installation skrive uden om bad sektors? Din mulighed ligger i, at slette den partition som laver ballade, oprette en ny C-partition og installere der.
Har du, eller kan du låne en XP disk?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. juni 2012 - 14:50 #17
Den fejl beskrivelse du skrev tidligere betyder at installationen har problemer med at kopiere filer.
Dvs. der kan være problemer med at læse filer på DVD'en og der kan være problemer med at skrive dem til harddisken.
Det kan godt være en bad sector på din harddisk, specielt fordi der formentligt blev skrevet til din harddisk da strømmen røg, hvilket øger chancen for bad sectors betragteligt.

Har du ikke før brugt DVD'en til at lave en installation kan der også være fejl på selve produktionen af skiven, og som tidligere beskrevet kan det altså også være at fejlen er opstået senere som følge af "dårlig" behandling.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2012 - 15:46 #18
Jeg har lavet en Iso fil til dig, som måske kan  klare problemet. Et professionel partitions program. Men desværre er filen 57GB for stor til at de oploads programmer jeg kender vil tage den.

Og så har jeg IGEN mistet overvågnin af et spørgsmål:(
Jeg er sgu snart træt af de amatører, som laver Eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2012 - 20:50 #19
Jeg hopper af tråden.
Avatar billede moabou88 Mester
16. juni 2012 - 21:37 #20
Problemet er løst. Jeg brugte en 3 cd og det lykkedes. Tak for svarene til alle
Avatar billede moabou88 Mester
20. september 2012 - 10:36 #21
Avatar billede moabou88 Mester
20. september 2012 - 10:36 #22
.