Avatar billede dorthe_lind Seniormester
08. juni 2012 - 13:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

NAV 2009 4.0 SP1 Pop-up ved oprettelse af ordre mv.

Er det muligt i NAV 4 at få en popup, såfremt der er notat på debitoren eller på varen?

Har før lavet det i C5 men er nu kommet til at arbejde med NAV4 og kunne godt tænke mig at få samme funktion i dette system.

Det skal forståes på den måde, at såfremt der f.eks. på notatet på debitoren står, at man skal være opmærksom på et eller andet (betaling, levering osv.), så skal notat-boksen blive synlig, når man taster debitoren i forbindelse med ordreoprettelsen.

Ligeledes når man taster varenummeret, så skal vare-notatet poppe up, såfremt der er notat på varen......

På forhånd tak
D.
Avatar billede amtoft Novice
08. juni 2012 - 13:40 #1
Det skal specialkodes i din løsning.
Det er ikke muligt i en standard database.
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
23. juli 2012 - 09:58 #2
Hej amtoft
Tak for hurtigt svar og undskyld mit sene....

Hvad vil det sige, at det skal specialkodes i NAV4? I C5 klarede jeg det jo ved at "specialkode" i udviklingsmenuen. Findes den samme mulighed i NAV4?
Avatar billede amtoft Novice
25. juli 2012 - 09:55 #3
Med specialkodes mener jeg at det skal programmeres fordi det ikke er en del af standardløsningen.

Jeg kender ikke C5 og hvad udviklingsmenuen er ;)
Men det lyder af lidt det samme.

I Navision trykker du på Shift+F12 for at komme i objekt designer.
Der kan du se de forskellig elementer.
Og så afhænger det, dels af din licens og dels af dine evner, om det er noget du selv kan ordne i Navision. :-)
(Du skal have rimelig godt styr på Navision for at kunne gøre det selv)
Ellers må du have fat i enten din forhandler, eller en anden der kan gøre det for dig.

mvh Brian
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
21. august 2012 - 22:26 #4
Tak Amtoft, Hvis du lægger et svar så kan jeg give point
Tak igen
Avatar billede amtoft Novice
22. august 2012 - 07:34 #5
Velbekom.

Hvis du ikke vil have din forhandler til at lave det, ved jeg hvem der kan ... :-)

mvh Brian
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
22. august 2012 - 17:17 #6
Tak amtoft men jeg tror mere at det bliver noget med et kursus på et tidspunkt.....
Avatar billede konsulent Nybegynder
30. oktober 2012 - 20:30 #7
Tager max. 1 time at udvikle...

Mvh.
Konsulent