Avatar billede carsten1973 Nybegynder
08. juni 2012 - 08:47 Der er 3 kommentarer

pdf to text converter misforstår nogle ord

Hej

Jeg arbejder på et automatisk fakturaskanning system, som omdanner scannede fakturaer i pdf til excelfiler, som kan faktureres i economic. For at mit program( som jeg har lavet i PHP) kan læse teksten skal den først omdannes til .txt filer og her er "MajorWare-PDF to Text Converter" det hidtil bedste, jeg har fundet. Det læser teksten fra venstre mod højre (som når man læser en bog), hvilket er uhyre vigtigt for at mit priogram kan trække de rette ord ud af filen. Det gør "MajorWare-PDF to Text Converter", men problemet er, at det indimellem misfortolker ord og gætter sig til nogle af bogstaverne. Det gør det meget svært at rette op på i koden, da gættene kan være forskellige fra fil til fil.
Jeg har prøvet at ændre opløsningen i scanneren uden, at det har hjulpet ret meget.
Jeg vil derfor høre om nogle kender til et program, som fejlfrit læser tekst fra pdf filer (fra venstre mod højre) og kvaliteten er vigtigere end prisen.

Mvh Carsten
Avatar billede finb Ekspert
08. juni 2012 - 09:28 #1
Det fåes, men koster 300.000 pr. pc
mvh finb
Avatar billede carsten1973 Nybegynder
08. juni 2012 - 09:34 #2
hvad hedder programmet?
Avatar billede carsten1973 Nybegynder
11. juni 2012 - 11:49 #3
Jeg har nu testet forskellige prøveversioner af OCR software, men har endnu ikke fundet noget, som er bedre end "MajorWare-PDF to Text Converter". Jeg ved, at det er svært at finde noget, som læser ordene fejlfrit, men der må være noget, som næsten læser fejlfrit. Menge af de OCR programmer, jeg har testet er næsten gratis, men der må være noget, som koster mellem et sted i prisklassen 10000-20000kr, som er bedre kvalitet. Det er vigtigt, at programmet læser teksten i PDF filerne fra venstre mod højre (ligesom når man læser en bog, da det ellers vil være meget svært at finde de passende beløb til de forskellig konti. Ligeledes skal det helst omdanne PDF filerne til textfiler (.txt - ikke word), da det er nemmest at arbejde med i PHP.