Avatar billede madman Nybegynder
05. juni 2012 - 18:58 Der er 10 kommentarer

Hvad med mit domæne? Webbot svarer ikke!

Hej,

Jeg har for nylig købt et .com domæne, som jeg gerne ville have til at pege på et DeviantArt portfolio. Men kundecenter og DNS-opsætning virker ikke, når jeg er logget ind på webbot.dk's hjemmeside - og de svarer ikke på mails og kontaktformularer (har prøvet i over en uge nu).

Er der noget, jeg selv kan gøre? F.eks. få et andet firma til at 'overtage' styringen af domænet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2012 - 19:32 #1
Er du sikker på at det faktisk er købt i dit navn? Check det fx på: http://whois.domaintools.com/  - fortæl hvad der sker, så har vi måske en idé.
Avatar billede madman Nybegynder
05. juni 2012 - 20:04 #2
Registrant:
    Madman

Administrative Contact:
    Madman

Technical Contact:
    Madman

Registrar of Record: TUCOWS, INC.
Record last updated on 28-May-2012.
Record expires on 28-May-2013.
Record created on 28-May-2012.

Registrar Domain Name Help Center:
    http://tucowsdomains.com

Domain servers in listed order:
    NS2.WEBBOTNS.EU
    NS1.WEBBOTNS.EU

Domain status: clientTransferProhibited
                clientUpdateProhibited
Avatar billede madman Nybegynder
05. juni 2012 - 20:16 #3
Jeg gik ind på Tucowsdomains.com og tastede mit domæne ind. Så siger den:

Provider Information
The provider information for (domænet):

Heart Internet, domains@heartinternet.co.uk
+44 0845 644 7740 (fax)
http://www.heartinternet.co.uk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2012 - 20:34 #4
Dvs at det så er registreret i dit navn. Webbot er blot reseller for tucows, muligvis indirekte - det er meget normalt.

Det bedste bud er vel at kontakte support for webbot.dk.
Avatar billede madman Nybegynder
05. juni 2012 - 21:48 #5
Tak for svaret. De gider dog ikke rigtig svare tilbage, men jeg må jo bare prøve igen så.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
05. juni 2012 - 21:51 #6
Jeg ved ikke lige om det koster penge at redelegere et .com domæne, men du kan evt. redelegere det til GratisDNS.dk, som sjovt nok  er gratis og har et godt grafisk interface.
Du kan så sætte domænet op til at pege på webbot's servere, hvis du bruger dem.
Avatar billede madman Nybegynder
05. juni 2012 - 22:02 #7
Wally, det kræver vel desværre at jeg kan få fat i Webbot, hvilket ikke umiddelbart er tilfældet.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
07. juni 2012 - 00:53 #8
Muligvis.
Jeg ved ikke lige hvordan .com virker og det afhænger også af den enkelte administrator af TLD'en.
med .dk TLD'en kan det gøres via DK-Hostmaster uden at udbyderen af DNS eller webhotel skal indblandes.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
20. juni 2012 - 14:26 #9
Det er sådan med.com domæner, at det først kan redelegeres/flyttes til anden udbyder 60 dage efter de er blevet købt, desuden skal der benyttes en auth. kode som skal udleveres af nuværende udbyder, denne skal benyttes ved transfer.
Avatar billede lakridserne Nybegynder
05. juni 2013 - 09:12 #10
Nu ved jeg godt det er lang tid siden, men til en anden gang hvis der er nogle der har problemer - så kan man jo kontakte Tucows med dokumentation for det er dig der ejer domænet, og så plejer de fleste godt at ville hjælpe med f.eks. at flytte folk op direkte under dem hvis det ikke er muligt at få kontakt med selve udbyderen.