Avatar billede razz1000 Nybegynder
05. juni 2012 - 13:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Jeg søger en Sort/hvid laserprinter og en farve laserprinter. Nogle der kan hjælpe?

Hej

Jeg søger en Sort/hvid laserprinter og en farve laserprinter.

Det er samme krav for begge eneste forskel er at den ene skal bare være Sort/hvid og den anden med farve:

Skal kunne udskrive mange sider i minuttet.
Skal starte med udskift hurtigt, efter at have trykket udskriv.
Skal have wifi indbygget, så den kan gå på det trådløse netværk.
Skal kunne kobles til netværk med kabel.
Skal have USB 2.0 tilslutning.
Skal kunne printe/scanne/kopier.
Skal være stabil, virke hver gang.
Skal kunne udskrive mange sider om dagen.
Skal have god udskrift kvalitet.
Skal kunne have mange stykker papir i papirbakken.
Skal være så lille som muligt, men stadig have alle funktionerne.

Håber på at så mange af mine krav kan opfyldes og at der er nogle der vil give en hånd med at finde en printer.

På forhånd tak. Rasmus.
Avatar billede sifuentes Nybegynder
05. juni 2012 - 15:07 #1
Ja! Så er det jo bare med at komme i gang og smøge ærmerne op.....
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. juni 2012 - 15:50 #2
mange print pr. min. og stor papir kapacitet hænger ikke helt sammen med så lille så muligt. trådløs og trådet netværk kan lade sig gøre men iflg. de oplysninger jeg har ikke samtidig.
jeg ville hade at skulle sige dette men se evt. efter lexmark i deres 7xx serie.
udskrifthastighed til første side afhænger hvordan du vil have det skrevet ud om det hele skal i printkø før det bliver skrevet ud eller om den bare skal printe når den har modtaget første side.

håber det kan hjælpe dig lidt
Avatar billede razz1000 Nybegynder
08. juni 2012 - 17:22 #3
Nej men har også bare skrevet de punkter jeg lige umidbart havde i tanker, er ikke lige en haj til printer, så derfor ikke alt måske har lydt lige logisk.
Nej men så bare hurtig til at skrive ud og så lille som muligt. Ved godt at den ikke kan køre både trådløs- og trådet netværk samtidigt. Men også bare så man havde muligheden fremadrettet at skiftet om mellem dem.
Jamen skal helst bare skrive ud med det sammen, når den får besked om at skrive ud, og så kan man altid ændre det hvis det skal op i kvalitet ved en enkelt udskrivning.

Hvorfor er det du vil hade og anbefale lexmark 7xx serien. Er der noget man skal være opmærksom på ved dem?

Vil lige prøve og kigge på dem i lexmark 7xx serien.

Du har evt. ikke en printe eller flere printere du kan anbefale med evt. link til dem. Gerne både Sort/hvid laserprinter og farve laserprinter.
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. juni 2012 - 19:33 #4
Lexmark C7xx eller X7xx har flest af de ting du efterspørger, med mulighed for at udbygge den yderligere derfor den anbefaling, når dette så er sagt har jeg som tekniker mest beskæftiget mig med større maskiner også multifunktions produkter.
hvis jeg skal anbefale noget andet er vi oppe i de større modeller, og over i et mærke som hedder develop ( dette er dog minolta )
men her er et link til en af de maskiner lexmark har

http://www1.lexmark.com/da_DK/products/mfp-color/34T5057.shtml
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. juni 2012 - 19:38 #5
et link til en S/H printer også af lexmark

http://www1.lexmark.com/da_DK/products/mfp-mono/16M1612.shtml

det kan dog anbefales, hvis disse skal stå i et kontormiljø af tegne en serviceaftale på dem og husk at få en ordenlig dækflade indskrevet i en sådan samt at prisen er med toner i regnet
Avatar billede razz1000 Nybegynder
11. juni 2012 - 16:28 #6
Ikke fordi de to printere du har foreslået ikke er gode nok. Men har nok ikke udtryk det klart nok med hensyn til størrelse.
Var mere printere i størrelsen som denne jeg er interessert i:

Link: http://cdn.geckoandfly.com/wp-content/uploads/2009/04/brother_all_in_one_multi_function_printer_scanner_fax_7820n.jpg

Håber du kan hjælpe med printere i denne størrelse også gerne mindre hvis muligt.
Avatar billede sadolin1978 Novice
11. juni 2012 - 18:15 #7
muligvis men så må du ofre noget af papir kapaciteten

farve udgave

http://www1.lexmark.com/da_DK/products/mfp-color/26C0414.shtml

S/H udgave denne er dog uden trådløs net

http://www1.lexmark.com/da_DK/products/mfp-mono/13C1237.shtml

Begge skulle have en mulighed for at blive udbygget mht. papirkapacitet
Avatar billede razz1000 Nybegynder
11. juni 2012 - 19:59 #8
Kan de ikke findes mindre, så man måske går lidt på kompromis med papir kapcatiten. og hvad der ellers gør en printer stor.

Men skal stadig kunne printe/scanne/kopier, som ellers ville have kunne gjort den mindre.

Men bare en printer så lille som overhovedet muligt. Så hvis der er andre ting der gør printeren stor af de ting jeg har skrevet må jeg gå lidt på kompromis, hvis det kan gøre den mindre.
Avatar billede sadolin1978 Novice
11. juni 2012 - 20:53 #9
jeg tror jeg er lidt udtømt for forslag på nuværende tidspunkt, men hvis du fortælle hvor de evt skal stå, om det er privat hjem eller kontor for en anden løsning kunne igen være lemarken x544 men så indstallere driveren 2 gange en som farve og en som s/h.
det er stadig den jeg vil anbefale udfra givende krav, ellers skal vi over i noget HP og du skal undvære scannerdelen. Brother vil jeg ikke anbefale da forbrugsstoffer koster mere end selve maskinen
Avatar billede razz1000 Nybegynder
18. juni 2012 - 16:59 #10
Men tak for hjælpen prøver og se hvad det ender med jeg køber.
Avatar billede sadolin1978 Novice
18. juni 2012 - 21:32 #11
ok smid lige en besked når du bestemmer dig
Avatar billede razz1000 Nybegynder
19. juni 2012 - 00:59 #12
Har fundet den her printer ved godt den ikke er en laser printer. Men den hurtig til at skrive ud i både sort/hvid og farve. Så er den også til en rimelig penge.

HP Officejet Pro 8600 Plus e-All-in-One printer (CM750A)
Link: http://www8.hp.com/dk/da/products/printers/product-detail.html?oid=4323650
Avatar billede sadolin1978 Novice
08. oktober 2012 - 16:18 #13
du skal bare være opmærksom på omkostningerne til køb af blæk men det har du vel regnet ind i prisen