Avatar billede it-noerden Nybegynder
04. juni 2012 - 15:03 Der er 3 kommentarer

Gaming pc til 3-4000 kr

Hej! Jeg har på det seneste overvejet at købe en ny pc fordi jeg spiller lige nu på en bærbar med onboard grafikkort så det er ikke ligefrem den bedste gaming pc. Jeg har lige nu et budget på 3-4000 kr og kan ikke rigtig gå så meget højere op. Nogen ideer? Skal kunne køre Diablo 3 uden lag (Hvis det er muligt)
Avatar billede Blaine Nybegynder
04. juni 2012 - 15:21 #1
Det er et meget lille budget, og jeg ville overveje brugt, evt.
http://www.dba.dk/selvbyg-intel-i5-2500k/id-83525500/
(Husk at se computeren køre, før du køber, helst en halv time ved fuld belastning some en benchmark).

For en ny, er du næsten nødt til at spendere 6.000,- evt.
http://www.game-station.dk/blue-bean/silent-blue-bean-i5-3550-3-33ghz-2x2gb-b75-gtx560-1024mb-500gb-dvd-rw-550w.html

Brug denne side til at rangere grafikkortene:
http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-card-review,3107-7.html

Diablo III for 4.000,- uden lag bliver ikke den pæneste grafik, og jeg ved ikke om det er muligt.

Med venlig hilsen
Avatar billede KHHP Juniormester
04. juni 2012 - 15:24 #2
Er dit budget inklusiv skærm, tastatur, mus og højtalere/hovedtelefoner? Hivs ja, så kommer du ikke langt for 3-4000 kr. Er det uden, så kan du få en fornuftig maskine til ganske få penge.
Jeg har selv dette setup:
Gigabyte GA-PA65-UD3-B3
Intel Core i3 2100 3.10Ghz
8GB RAM
250GB HDD
ASUS AMD Radeon HD5670 1GB
750W Energon Strømforsyning(PSU)
Jeg havde skærm tastatur, mus og højtalere i forvejen, samt case til hardware til en værdi af ca. 3000 kr. Den hardware jeg har listet ovenfor kostede mig dengang, for ca. 4-5 måneder siden, omkring 4.500 kr.
Hvis du vil holde dig indenfor dit budget, så køb en hjemmebygget maskine på guloggratis.dk elle dba.dk og køb derefter et Radeon HD5xxx, HD6xxx eller Geforce 4xx eller 5xx grafikkort. Så skulle den kunne klare det. Dog kræver disse kort en PCI-E 2.0 x16 eller nyere port på bundkortet, så det skal du spørge efter, eller slå bundkortet op på nettet og se om den har.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
05. juni 2012 - 09:28 #3
Spørgsmålet er nok også om du selv kan samle delene, da man kan spare en del penge og få en mere målrettet maskine af den vej.

Det er ikke så svært igen og der er god hjælp at hente på nettet og her på forummet.