Avatar billede mowgli47 Nybegynder
03. juni 2012 - 13:10 Der er 4 kommentarer

Hvordan får man google chrome til at "glemme" søgeord?

Håber på lidt hjælp her:

Når jeg har søgt på et eller andet på google, fx. "Bayern Munchen-Chelsea live streaming", så dukker søgeordet op som en mulighed når jeg på en anden hjemmeside benytter søgefeltet og skriver b.
Det er et problem, fordi mine forældre og min søster også bruger computeren indimellem, og jeg ikke ønsker at de skal se, hvad jeg har søgt på af mere eller minder obskure ting.
Men hvordan sletter jeg det? Jeg ved godt, at man kan fjerne historikken, men det er jo kun de websteder man har besøgt, og ikke selve søgeordene.
Min browser er google chrome
På forhånd tak
Avatar billede Hans Mester
03. juni 2012 - 13:20 #1
Prøv at trykke på din delete-tast mens ordet er markeret. Ellers må du vente til du er flyttet hjemmefra med at søge efter voksenting :)
Avatar billede store-morten Ekspert
03. juni 2012 - 15:09 #2
Sådan bruger du inkognitotilstand (privat browsing)

Når du vil søge i hemmelig tilstand, kan du bruge inkognitotilstanden i Google Chrome. Sådan fungerer inkognitotilstand:
•De websider, du åbner, og de filer, du downloader, mens du er inkognito, bliver ikke registreret i din browser- og downloadhistorik.
•Alle nye cookies slettes, når du lukker alle åbne inkognitovinduer.
•Ændringer af indstillingerne for Google Chrome-bogmærker og generelle indstillinger, som foretages i inkognitotilstand, gemmes altid.

Tip: Hvis du bruger Chrome OS, kan du bruge funktionen gæstebrowsing i stedet for inkognitotilstand. Når du browser som gæst, kan du browse på nettet og downloade filer som normalt. Når du afslutter din gæstesession, bliver alle browsingoplysninger fra sessionen slettet helt.

Åbn et inkognitovindue
1.Klik på skruenøgleikonet i browserens værktøjslinje.
2.Vælg Nyt inkognitovindue.

Et nyt vindue åbnes med i hjørnet. Du kan fortsætte med at søge på normal vis i det andet vindue.

Du kan også bruge tastaturgenvejene Ctrl+Shift+N (Windows, Linux og Chrome OS) og ⌘-Shift-N (Mac) for at åbne et inkognitovindue.

Ved at søge i inkognitotilstand forhindrer du blot Google Chrome i at lagre oplysninger om de websteder, du besøger. De websteder, du besøger, kan dog stadig have registreringer vedrørende dit besøg. Alle filer, der er gemt på din computer, vil forblive på din computer.
Hvis du f.eks. logger ind på din Google-konto på http://www.google.com, mens du er i inkognitotilstand, registreres dine efterfølgende internetsøgninger i din Google-webhistorik. For at forhindre dine søgninger i at blive gemt i din Google-konto skal du sætte sporing på pause i din Google-webhistorik.
http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=da&answer=95464
Avatar billede pontius87 Nybegynder
12. juni 2012 - 14:15 #3
Skruenøglen->
Værktøjer ->
Slet Browswer Data ->
Vælg "Altid" i den øverste dropdown box.

Bum bum så er du kørende
Avatar billede janmanden Nybegynder
28. august 2012 - 12:35 #4
Google er jo en data hoarder udover al fornuft, så det ville ikke undre mig, hvis de ved hvor du bor..

Chrome bruger en eller anden form for sqlite til at gemme alle mulige info lokalt, hvis du f.eks. kigger i History eller Web Data med en hex editor eller endda wordpad vil du bemærke nogle sql kommandoer som:

CREATE TABLE keyword_search_terms (keyword_id INTEGER NOT NULL,url_id INTEGER NOT NULL,lower_term LONGVARCHAR NOT NULL,term LONGVARCHAR NOT NULL)

Hver fil er ligesom en database i sig selv og sqlite filerne befinder sig i en skjult folder, men du kan nemt finde den ved at kigge på egenskaberne for Chrome linket og derigennem gå til den folder, hvor den ligger. Det er dog ikke alle filer der kan læses og måske er de heller ikke alle sqlite db's, men det finder du jo nok ud af uden besvær. Herfra skal du så et trin tilbage og ind den folder der hedder User Data og herfra igen videre til den profil som anvendes.. Sikkert Default folderen.

F.eks. C:\Documents and Settings\<Din Profil>\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\User Data\Default

Du kan prøve at bruge SQLLite Manager som du kan hente som et plugin til Firefox.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/sqlite-manager/

Når du starter det, vælger du Connect Database og går til ovenstående folder, så skifter du Filtype til Alle filer *.*, da
ingen af de filer som Chrome gemmer benytter sig af har nogen type angivelse. Du kan kigge i filer som History, Web Data mm. og der er sikkert flere.