Avatar billede skaarup75 Nybegynder
01. juni 2012 - 11:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

2 dockingstationer sat til ét sæt skærm, tastatur, mus og netværk

Hej

Jeg skal have sat en arbejdsstation op, hvor der skal sidde 2 forskellige personer (én ad gangen) med hver deres bærbare. I øjeblikket er skærm, tastatur, mus og netværk sat til en Lenovo dockingstation, som passer til person 1's bærbare.

Person 2 har en Asus bærbar, som jeg har fundet en anden dockingstation til. Findes der en snedig dims, der kan splitte rj45, vga og usb, så den samme skærm, tastatur, mus og netværkskabel kan sidde i 2 forskellige dockingstationer på samme tid, så der ikke skal rodes med kabler hver gang der skiftes bærbar?

Det nemmeste ville selvfølgelig være at købe en Lenovo til person 2, men det koster jo ...

Jeg håber nogen kan lede mig på rette vej.
Avatar billede jps6kb Novice
01. juni 2012 - 11:37 #1
Det er der, det hedder en KVM switch. :)
Avatar billede skaarup75 Nybegynder
01. juni 2012 - 12:45 #2
Ja, jeg har fundet flere forskellige, men findes de også med netværk?
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. juni 2012 - 13:33 #3
Men eftersom du har 2 dockingstationer kan det vel ikke være så svært at sætte et kabel i hver?

http://www.dustin.dk/product/5010091126/aten-kvm-switch-4-port-usb-network-hub/
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. juni 2012 - 13:34 #4
Du skal jo alligevel have kabel fra dock til switch.
Avatar billede skaarup75 Nybegynder
01. juni 2012 - 14:01 #5
Tjoh ... Jeg ville bare gerne undgå at trække et nyt netværkskabel fra dock nr. 2 til switchen. (Der er langt)

Det var i hvert fald en KVM switch jeg søgte. Det med netværket må jeg lige fintænke lidt over.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
01. juni 2012 - 17:16 #6
Har endnu ikke set en privatmarkeds-KVM-switch med netværk.
Jeg har set enterprise-versioner med det, men så er prisen også tæt på 5 cifre.

Måske løsningen kunne være trådløst netværk?
Avatar billede skaarup75 Nybegynder
04. september 2012 - 11:48 #7
Selvsvar